خبرگزاری کار ایران

آنگلا مرکل:

تشدید کنترل مرزها در قبال پناهجویان تصمیم درستی بود

صدراعظم آلمان گفت که تشدید تدابیر امنیتی و کنترل مرزها در راستای درستی انجام شد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان امروز-سه‌شنبه- در کنفرانسی خبری گفت که تشدید تدابیر امنیتی و افزایش کنترل‌ها در مرزها برای کمک به مردم انجام شد و به همین دلیل تصمیم درستی اتخاذ شد.

صدراعظم آلمان گفت که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا درخواست کرده است طی چند روز آینده نشستی برای حل بحران پناهجویان تشکیل دهند.

مرکل با ابراز امیدواری برای همکاری تمام کشورهای اروپایی برای حل بحران پناهجویان، گفت:« افزایش کنترل‌ها در مرزها تنها به منظور تسهیل در ثبت‌نام مهاجران انجام شد.»

وی تاکید کرد که آلمان، سوئد و اتریش نمی‌توانند نمی‌توانند به تنهایی بحران پناهجویان سوری و آفریقای‌شمالی را حل کنند و تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید در این راستا کمک کنند.

«ورنر فیمن» صدراعظم اتریش نیز در کنفرانس خبری مشترک با مرکل گفت که تلاش می‌کند کمک‌های بشردوستانه و پزشکی بیشتری را در اختیار پناهجویان قرار دهد.

صدراعظم اتریش نیز با ابراز این‌که حل بحران پناهجویان به کمک تمام کشورهای اروپایی نیاز دارد، گفت که از تمام سازمان‌ها از جمله صلیب سرخ درخواست می‌کند تمام تلاش خود را در این راستا انجام دهند.

وی تصریح کرد که اتریش به همراه دیگر کشورهای اروپایی برای اسکان پناهجویان در یک کشور امن تلاش می‌کند.

کد خبر : ۳۰۵۴۰۵