خبرگزاری کار ایران

«احمد الاسیر» اذعان کرد:

مورد حمایت سازمان اطلاعات عربستان بودم

یکی از شیوخ تکفیری لبنان که روز گذشته در جریان عملیات نیروهای امنیتی این کشور بازداشت شد، به حمایت سازمان اطلاعات عربستان سعودی از خود اذعان کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از میدل‌ایست پانوراما، احمد الاسیر، امام جماعت سابق یک مسجد سنی‌ها در شهر «صیدا» در لبنان که روز گذشته -شنبه- در پی عملیات نیروهای امنیتی در فرودگاه بین‌المللی «رفیق الحریری» در بیروت با گذرنامه جعلی بازداشت شد، در بازجویی‌ها اعتراف کرده است که از حمایت سازمان اطلاعات عربستان سعودی برخوردار بود. 

الاسیر همچنین اعتراف کرد که سازمان اطلاعات عربستان و اداره اطلاعات سازمان امنیت داخلی لبنان از او با هدف تشکیل جنبشی در صیدا برای مقابله با «حزب‌الله» لبنان حمایت می‌کردند و اداره اطلاعات سازمان امنیت داخلی در بیروت سلاح‌های گروه وابسته به او را تامین می‌کرد.

این شیخ تکفیری خود را «قربانی بازی فلسطینی- لبنانی» عنوان کرده که نماینده «محمود عباس» (رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین) با همکاری دستگاه‌های امنیتی لبنان آن را مدیریت می‌کردند.

الاسیر در این بازجویی در حالی‌که گریه می‌کرد، گفت: «سعد الحریری رئیس جریان المستقبل حمایت از من را متوقف کرده و عربستان هم به من پشت کرده است. آنها مشکلات منطقه عبرا را برای من ایجاد کردند، اما توانستم از عبرا به اردوگاه عین‌الحلوه بروم.»

وی همچنین فاش کرد که به واسطه اداره اطلاعات سازمان امنیت داخلی لبنان ماهانه یک میلیون و ۵۰۰ لیره از  عربستان سعودی دریافت می‌کرد ولی این کمک مالی به دلیل برخی فشارها قطع شد.

کد خبر : ۲۹۷۶۸۳