خبرگزاری کار ایران

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه:

قطر نخستین حامی تروریسم در منطقه است

«عمران الزعبی» وزیر اطلاع‌رسانی سوریه در واکنش به سخنان اخیر وزیر خارجه قطر گفت که مواضع وی به قدری مضحک است که نیازی به پاسخ دادن ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، الزعبی تصریح کرد که سخنان «خالد بن محمد العطیه» نشان‌دهنده فقدان منطق سیاسی و ناتوان بودن در زمینه پذیرفتن تغییرات اخیر و بیانگر نتایج طبیعی حمایت‌های رسمی قطر از تروریست‌های تکفیری است.

وزیر اطلاع‌رسانی افزود: «سخنان خالد بن محمد العطیه یک کمدی سیاسی است، به ویژه وقتی در زمینه مشروعیت نظام‌ها و چگونگی به دست آوردن مشروعیت سخن می‌گوید، این سخنان بیشتر به طنز شبیه است.»

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه همچنین ادامه داد: «قطر نخستین حامی تروریسم در منطقه است و شکست توطئه این کشور در حمایت از تروریسم برای نابودی سوریه، دوحه را به شدت وحشت‌زده کرده است زیرا باید بپذیرد که این شکست‌ها به واقعیت تبدیل شده است. از این رو ما رژیم قطر را در راس رژیم‌های احمق سیاسی به شمار می‌آوریم.»

وزیر خارجه قطر پیش از این در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود مدعی شده بود که دوحه امیدوار بود ارتش سوریه از مردم حمایت کند اما نیروهای ارتش بشکه‌های مواد منفجره را به سمت کودکان و زنان سوری پرتاب کرده و خانه‌های آنها را ویران می‌کنند.

 

کد خبر : ۲۹۵۱۲۸