خبرگزاری کار ایران

پنج اختلاف داخلی آمریکا درباره پرچم کنفدراسیون

دو حذب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا در پنج مساله درباره «پرچم کنفدراسیون» اختلاف دارند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، بحث پایین آوردن پرچم کنفدراسیون روز گذشته –پنج‌شنبه-  مساله اصلی کنگره بود و دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا در پنج مورد اصلی اختلاف دارند.

۱.پرچم کنفدراسیون نباید به قبرستان‌های دولتی انتقال داده شود: سیاست کنونی «خدمات پارک ملی» به عنوان موسسه‌ای که مدیریت چند قبرستان‌ دولتی را بر عهده دارد، اجازه به اهتزاز در آمدن پرچم کنفدراسیون را نمی‌دهد.

هواداران روز کنفدراسیون تنها در این روز اجازه دارند تا آرامگاه‌های سربازان کنفدراسیون را با پرچم کنفدراسیون تزئین کنند.

پرچم‌های کنفدراسیون پس از پایان مراسم این روز توسط مسئولان قبرستان جمع‌آوری می‌شود.

تنها  ۱۴ قبرستان دولتی سربازان کهنه‌کار آمریکایی را در خود دارند: سخنگوی موسسه «خدمات پارک ملی» اعلام کرد تنها شماری آرامگاه سربازان کنفدراسیون در این ۱۴ گورستان وجود دارد.

۳.اجرای سیاست جدید پس از حادثه تیر‌اندازی کلیسای چارلستون: فرد مهاجم  در حادثه تیراندازی کلیسای تاریخی سیاه‌پوستان شهر چارلستون که منجر به کشته‌شدن ۹ نفر شد، عکس‌های زیادی با پرچم کنفدراسیون گرفته بود که موجب شد مقام‌های دولت ایالات متحده آمریکا سیاست جدیدی برای محدود کردن زمان مجاز برای فروش پرچم کنفدراسیون وضع کنند.

۴. متمم جمهوری‌خواهان شرایط را به حالت قبل باز‌ می‌گرداند: جمهوری‌خواهان در ساعات پایانی روز چهارشنبه متممی را ارائه کردند که در صورت تصویب در کنگره شرایط را به حالت اولیه باز می‌گرداند.

۵. کنگره سیاست سختگیرانه‌تری را تصویب کرد: کنگره آمریکا روز گذشته –پنج‌شنبه- متممی را تصویب کرد که وجود هرگونه پرچم کنفدراسیون در قبرستان‌های تحت کنترل «خدمات پارک ملی» را ممنوع می‌کند.

کنگره همچنین متممی را برای جلوگیری از فروش نماد‌های کنفدراسیون در گورستان‌های «خدمات پارک ملی» تصویب کرد.

کد خبر : ۲۸۹۴۱۶