خبرگزاری کار ایران

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی:

توافقنامه هسته‌ای جلوی دستیابی ایران به بمب اتمی را نمی‌گیرد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اظهار داشت موافقتنامه در حال شکل‌گیری بین ایران و قدرت‌های جهان از دستیابی ایران به توانایی ساخت سلاح هسته‌ای جلوگیری نخواهد کرد و کشورهای عربی نیز در این نگرانی او سهیم هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه در کنفرانس امنیتی هرتزلیا در نزدیک تل‌آویو گفت: «من را به بیشتر به عنوان کسی که مذاکرات اتمی را می‌خواهد به هم بزند معرفی می‌کنند. اما من خیلی بیشتر از شما با چند تن از همسایگان‌مان صحبت کردم و هیچ‌کس در منطقه باور ندارد که توافق با ایران، راه دستیابی این کشور به بمب اتمی را می‌بندد».

بسیاری از کشورهای منطقه خاورمیانه با رژیم صهیونیستی رابطه رسمی ندارند و نتانیاهو هم به نام سران یا کشوری اشاره‌ای نکرد.

پیشتر رسانه‌های اسرائیلی گزارشی را از دیدار «دوری گلد» که از سوی بنیامین نتانیاهوبه عنوان مدیر کل وزارت خارجه اسرائیل پیشنهاد شده، با یک مقام امنیتی پیشین سعودی منتشر کرده و نوشته‌اند که خطرات ناشی از ایران به عنوان «دشمن مشترک» در این دیدار مطرح شده است.

نتانیاهو در بخش دیگری از سخنان خود افزوده است: «این که ایران در حال مذاکره است، برای هیچ‌کس در منطقه ارزشی ندارد.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی افزود: «این خطر وجود دارد که اتمی شدن ایران، باعث اتمی شدن دیگر کشورهای منطقه شود.»

بنیامین نتانیاهو که کمپین اصلی انتخابات خود در اسرائیل را بر اساس جلوگیری از خطر ایران پایه گذاشته بود، در این کنفرانس گفت: «لغو تحریم‌های ایران باعث می‌شود در درون کشور خیال‌شان راحت شود و در خارج از کشور به تخاصم‌های خود ادامه دهند.»

 

کد خبر : ۲۸۲۷۸۰