خبرگزاری کار ایران

پایگاه خبری کنگره آمریکا:

اوباما درباره قتل «بن لادن» دروغ گفت

گزارش منتشر شده یکی از نویسندگان آمریکایی اعلام می‌کند که رئیس‌جمهوری این کشور درباره قتل رهبر سابق القاعده دروغ گفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، گزارش «سیمور هرش» نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی در گزارش روز گذشته-یکشنبه- خود نوشت که «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری این کشور درباره قتل «اسامه بن لادن» رهبر سابق القاعده مردم را فریب داد.

هرش در گزارش خود اوباما را متهم می‌کند که از قتل بن‌لادن برای افزایش اعتبار خود سوءاستفاده کرده است.

وی همچنین در گزارش خود تصریح می‌کند که نیروهای ارتش و دستگاه‌های جاسوسی آمریکا مجبور شدند بنا بر خواسته اوباما وقایع حمله ۲۰۱۱ را روایت کنند.

اوباما قتل بن‌لادن

روزنامه‌نگار آمریکایی تصریح کرد که سیاست آمریکا همواره با دروغ گفتن در بالا‌ترین سطح در کنار روندهای معمول این کشور مانند زندان‌های مخفی، حمله پهپاد‌ها، حمله‌های شبانه نیروهای ویژه و از بین بردن مخالفان همراه بوده است.

هرش گزارش خود درباره فریب مردم آمریکا توسط اوباما را براساس گفته‌های یک مقام ارشد اطلاعاتی بازنشسته که از ابتدا در جریان حضور بن‌لادن در «ابوت‌آباد» بوده، آماده کرده است.

روزنامه‌نگار و نویسنده آمریکایی گفت اوباما نقش کلیدی دولت پاکستان در کشف محل اختفای بن‌لادن و اجرای حمله به این محل را به‌طور کامل پنهان و به‌دروغ اعلام کرد که این عملیات از ابتدا یک عملیات آمریکایی بوده است.

وی همچنین تاکید می‌کند که اوباما برای کسب اعتبار و محبوبیت، بیانیه درباره قتل بن‌لادن را با عجله آماده و درباره تهدید القاعده علیه آمریکا اغراق کرد.

کد خبر : ۲۷۶۳۳۸