خبرگزاری کار ایران

قبایل یمنی کنترل چندین مرکز نظامی عربستان را به دست گرفتند

قبایل یمنی در پاسخ به گلوله‌باران مناطق مختلف یمن توسط ارتش عربستان، به اراضی این کشور حمله کرده و کنترل چندین مرکز نظامی را به دست گرفتند.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، گروه‌های مسلحی از قبایل یمن پس از درگیری شدید با نیروهای ارتش عربستان، کنترل کوه «تویلق» که بر شهر «الخوبه» عربستان مشرف است را به دست گرفتند.

این گروه‌ها در واکنش به گلوله‌باران مناطق آن‌ها توسط ارتش عربستان به اراضی این کشور حمله کرده و کنترل چندین مرکز مرزی را به دست گرفتند.

برخی منابع یمنی گفتند که قبایل یمنی کنترل مراکز نظامی «بکیل المیر» و «همدان» عربستان را به دست گرفتند.

قبایل یمنی شب گذشته نیز کنترل مرکز نظامی «الام بی‌سی» عربستان را به دست گرفته و تمام خودرو‌ها و تجهیزات نظامی آن را به آتش کشیدند.

برخی منابع یمنی گفتند که این مرکز نظامی در استان «جیزان» عربستان واقع شده و بر منطقه «الحصاصه» در مرزهای شمال غربی در نزدیکی استان «صعده» مشرف است.

این منابع تاکید کردند که قبایل یمنی در پی حملات شدید موشکی و توپخانه‌ای ارتش عربستان به منطقه الحصاصه در یمن به مرکز نظامی الام بی‌سی حمله کردند.

برخی منابع رسانه‌ای یمنی نیز گفتند که درگیری میان ارتش یمن و هواداران «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی در محور «صلاح الدین-البریقه» در شهر «عدن» همچنان ادامه دارد.

در همین حال، منزل «علی عبدالله صالح» رئیس جمهوری سابق یمن در بمباران جنگنده‌های عربستانی و متحدانش به طور کامل ویران شد.

کد خبر : ۲۷۶۰۹۴