خبرگزاری کار ایران

یمن با آتش‌بس پیشنهادی عربستان و متحدانش موافقت کرد

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۰۵۴

یمن با برقراری آتش‌بس اعلام شده توسط عربستان و متحدانش موافقت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، سرهنگ «شرف لقمان» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که در پی تلاش‌های برخی کشورهای برادر و دوست برای برقراری آتش‌بس انسانی که منجر به پایان محاصره وحشیانه می‌شود و نیز به کشتی‌های تجاری برای رسیدن به بنادر یمن و ورود کمک‌های انسانی مجوز داده می‌شود، یمن اعلام می‌کند که با این آتش‌بس که از سه‌شنبه آغاز می‌شود، موافقت می‌کند.

لقمان افزود که ارتش و کمیته‌های مردمی به هر گونه نقض آتش‌بس توسط عناصر القاعده و حامیان و کمک‌کنندگان به آنها پاسخ می‌دهند.

وی این پاسخ را حق مشروع و واجب مقدس برای دفاع از ملت یمن در رویارویی با دشمن وحشی و ظالم دانست.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که ضرورت دارد محاصره ملت یمن پایان یافته و به کشتی‌های حامل مواد غذایی، دارو و مشتقات نفتی اجازه داده شود که که خود را به بنادر یمن برسانند و نیز به سازمان‌های انسانی و هر کسی که قصد دارد به یمنی‌ها برای برآوردن کردن نیاز‌هایشان کمک کند، اجازه داده شود خود را یمن برساند.

در همین حال، شورای سیاسی انصار الله اعلام کرد که گفت‌و‌گوهای سیاسی در یمن باید از‌‌ همان نقطه‌ای آغاز شود که در پی تجاوز عربستان و متحدانش به این کشور متوقف شد.

جمعه گذشته «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان و «جان کری» همتای آمریکایی وی اعلام کردند که از سه‌شنبه هفته جاری به مدت پنج روز در یمن آتش‌بس انسانی برقراری می‌شود.

در تحولی دیگر، «ون در کلاو» هماهنگ کننده سازمان ملل در امور انسانی در یمن گفت که بمباران شهر «صعده» در شمال یمن توسط عربستان و متحدانش و هدف قرار دادن غیرنظامیان نقض قوانین بین‌المللی است.

کلاو بمباران مناطق مسکونی چه با هشدار قبلی چه بدون آن را نقض قوانین انسانی بین‌المللی دانست.

وی تصریح کرد که در این بمباران ده‌ها غیرنظامی کشته و هزاران نفر آواره شدند.

این مقام سازمان ملل تاکید کرد که بسیاری از غیرنظامیان در صعده در محاصره هستند و به دلیل نبود سوخت قادر به ترک این شهر نیستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز