خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع قطر:

مساله دخالت زمینی در یمن در حال حاضر مطرح نیست

وزیر دفاع قطر تاکید کرد که مساله دخالت زمینی در یمن در حال حاضر مطرح نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از النشره، سرلشکر «حمد بن علی العطیه» وزیر دفاع قطر گفت که کشورش به همکاری با عربستان و هم پیمانان ریاض در حمله به یمن ادامه می‌دهد.

العطیه افزود که دوحه همانطور که از عملیات «طوفان اراده» حمایت کرده است، به همکاری خود با عربستان و هم پیمانش در عملیات «بازگرداندن امید» ادامه می‌دهد.

وی تصریح کرد که هواپیماهای نظامی این کشور همچنان به طور سازنده در عملیات بمباران یمن با هماهنگی اتاق فرماندهی در عربستان مشارکت می‌کنند و دوحه تصمیم ندارد تا زمانی که اهداف عملیات به طور کامل محقق نشده است، عقب‌نشینی کند.

العطیه تاکید کرد که دخالت زمینی در یمن در حال حاضر مطرح نیست و هر گونه اقدام جدیدی پس از رایزنی‌های گسترده میان کشورهای حمله کننده به یمن صورت می‌گیرد.

وزیر دفاع قطر در ادامه گفت که نیروهای نظامی قطری و تجهیزات آن‌ها در اختیار عربستان هستند و هر گونه خطری برای ریاض، خطری برای دوحه و دیگر پایتخت‌های حوزه خلیج فارس به شمار می‌رود.

این در حالی است که درگیری شدید مرزی میان قبایل یمنی و ارتش عربستان با استفاده از انواع سلاح‌های سنگین از سه روز پیش آغاز شده و روز گذشته به اوج خود رسید.

عربستان طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰ بار استان صعده در شمال یمن را بمباران کرد.

برخی منابع یمنی گفتند که در این بمباران ۴۳ غیرنظامی کشته و ۱۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

کد خبر : ۲۷۵۲۴۲