خبرگزاری کار ایران

آمانو بار دیگر خواستار دسترسی به «پارچین» شد

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۷۱۵

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر خواستار دسترسی به تاسیسات پارچین شد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌بی‌اس، «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در راستای شفاف‌سازی برنامه هسته‌ای ایران خواستار نظارت و بازرسی از تاسیسات پارچین شد.

آمانو گفت: «یکی از مشکلات دست‌یابی به توافق هسته‌ای با ایران و به عبارت بهتر یکی از دلایلی که نمی‌توانیم اعلام کنیم برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است، این است که نمی‌توانیم بازرسی و نظارت کاملی بر تمام تاسیسات هسته‌ای ایران داشته باشیم. کامل شدن پروتکل الحاقی برای اطمینان خاطر از فعالیت‌های هسته‌ای ایران الزامی است.»

وی تصریح کرد: «ایران با اجرای پروتکل الحاقی موافقت کرده است و این‌که آژانس دسترسی وسیع‌تری به تاسیسات هسته‌ای این کشور داشته باشد.»

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که این نهاد پس از دست‌یابی به توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ چهار تا ۱۰ بازرس را اعزام می‌کند.

آمانو با اعلام این‌که ایران تاکنون اجازه دسترسی مستقیم به پارچین را به بازرسان نداده است، گفت که در بررسی ماهواره‌ای فعالیت‌های زیادی در این تاسیسات مشاهده شده است که بر روند تایید بازرسی ما اثر منفی داشته است.

وی تاکید کرد که تاسیسات پارچین نیز باید مورد بازرسی قرار گیرد زیرا بخشی از اقدام‌های نظامی می‌تواند در آن صورت بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز