خبرگزاری کار ایران

نیویورک‌تایمز:

آمریکا منابع مالی القاعده را تامین می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۶۶۰

روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» طی گزارشی اعلام کرد که منابع مالی گروه تروریستی «القاعده» توسط آمریکا تامین می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پرنسالاتینا، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز فاش کرد که منابع مالی گروه تروریستی القاعده توسط سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) تامین می‌شود.

در گزارش نیویورک تایمز آمده است که پول‌هایی که برای نجات گروگان‌های القاعده صرف شده است، به دلیل ضعف مدیریتی و فقدان کنترل لازم در نظارت به صورت مستقیم به گروهی رسیده است که آمریکا ادعای مبارزه با آن‌ را دارد.

 «حامد کرزی» رئیس‌جمهوری سابق افغانستان در سال ۲۰۱۰ میلادی مبلغ پنج میلیون دلار از منابع مالی تحت نظارت سیا برای آزادی «عبدالخالق فرحی» ژنرال سابق کنسولگری این کشور که دو سال قبل توسط گروه القاعده ربوده شده بود، پرداخت کرد.

این در حالی است که مقام‌های واشنگتن پرداخت صد‌ها میلیون دلار برای آزادی شهروندان آمریکایی ربوده شده توسط القاعده را رد می‌کنند.

نیویورک‌تایمز تصریح می‌کند که سیا به صورت ماهانه یک میلیون دلار به «اشرف غنی» رئیس‌جمهوری فعلی افغانستان پرداخت می‌کند که به هیچ عنوان محدوده استفاده از این کمک مالی سیا به افغانستان مشخص نیست.

یکی از مقام‌های سابق امنیتی افغانستان اخیرا گفت که کمک‌های مالی سیا به محض آن‌که به دست ریاست‌جمهوری این کشور می‌رسد، از هرگونه نظارت و دسترسی خارج می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز