خبرگزاری کار ایران

حمله جدایی‌طلبان هوادار روسیه به کارخانه ساخت مهمات در دونتسک

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۳۴۲

این کارخانه در ۱۰ کیلومتری فرودگاه شهر دونتسک قرار دارد که هنوز در کنترل نیروهای دولتی است.

جدایی‌طلبان هوادار روسیه در شرق اوکراین به یک کارخانه ساخت مهمات نظامی در منطقه دونتسک حمله کردند که در جریان آن دو انفجار مهیب و آتش‌سوزی رخ داد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، این کارخانه در ۱۰ کیلومتری فرودگاه شهر دونتسک قرار دارد که هنوز در کنترل نیروهای دولتی است.

ساعاتی پیش از این حمله، در عصر روز جمعه نشستی میان نمایندگان کشورهای اوکراین و روسیه، نماینده جدایی‌طلبان هوادار روسیه و نماینده سازمان امنیت و همکاری اروپا در پایتخت بلاروس برگزار شد.

شرکت کنندگان پس از ساعت‌ها گفت‌وگو، صبح شنبه تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردند که بر اساس آن، علاوه بر ایجاد یک منطقه حائل میان نیروهای دولتی و شبه‌نظامیان هوادار روسیه در شرق اوکراین، سلاح‌های سنگین و شبه‌نظامیان خارجی نیز از منطقه خارج شوند تا برقراری صلح پایدار امکان‌پذیر شود.

بر اساس این تفاهم‌نامه، هر یک از طرفین درگیری باید توپخانه خود را حداقل ۱۵ کیلومتر به عقب بکشد تا در مجموع، منطقه حائلی به وسعت ۳۰ کیلومتر ایجاد شود.

«لئونید کوچما» رئیس‌جمهوری سابق اوکراین نمایندگی دولت کی‌یف را در این گفت‌وگو‌ها بر عهده داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز