خبرگزاری کار ایران

مذاکره دولت یمن با حوثی‌ها برای امضای توافق‌نامه فراگیر

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۸۷۳

پیش‌نویس توافق‌نامه فراگیر دولت یمن و حوثی‌ها شامل تشکیل دولت جدید یک ماه پس از امضای توافق‌نامه، تشکیل کمیته‌ای برای بررسی اصلاحات اقتصادی ضروری و نیز اجرای توافق‌نامه توسط دولت جدید است.

منابع یمنی اعلام کردند که دولت این کشور برای امضای توافق‌نامه فراگیر با حوثی‌ها، با رهبر آن‌ها در حال مذاکره است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی، «عبدالملک المخلافی» سخنگوی کمیته ریاست‌جمهوری یمن که برای مذاکره با حوثی‌ها تشکیل شده است، گفت که این کمیته روز گذشته - جمعه - با مسئولان حوثی و «عبدالملک الحوثی» رهبر حوثی‌ها دیدار کرد.

المخلافی افزود که در این دیدار پیش‌نویس توافق‌نامه فراگیر به مسئولان حوثی و رهبر آنها تحویل داده شد.

وی تصریح کرد که در دیدار کمیته ریاست‌جمهوری مذاکره کننده با حوثی‌ها برخی از پیشنهاد‌ها و راه‌حل‌های مناسب برای حل بحران در یمن به طوری که منافع مردم این کشور ار تامین کند، بررسی شد.

المخلافی در ادامه گفت که پیش‌نویس توافق‌نامه فراگیر دولت یمن و حوثی‌ها شامل تشکیل دولت جدید یک ماه پس از امضای توافق‌نامه، تشکیل کمیته‌ای برای بررسی اصلاحات اقتصادی ضروری و نیز اجرای توافق‌نامه توسط دولت جدید است.

رئیس کمیته ریاست‌جمهوری مذاکره کننده با حوثی‌ها همچنین تاکید کرد که اساس این توافق‌نامه، راه‌هایی برای عملی کردن بندهای مذاکرات ملی در مقابل پایان تحصن حوثی‌ها و پایان حضور مسلحانه آنها در صنعا و اطراف آن است.

قرار است این کمیته امروز آخرین دیدار خود با رهبر و مسئولان بلندپایه حوثی‌ها در استان «صعده» را برگزار کند و در صورت به توافق رسیدن دو طرف، توافق‌نامه فراگیر توسط این کمیته و رهبر حوثی‌ها امضا می‌شود.

در تحولی دیگر، حوثی‌ها پس از برپایی چادرهای تحصن در نزدیکی وزارتخانه‌های کشور، ارتباطات و برق در منطقه «الحصبه» در شمال همچنان به سمت پایتخت و اطراف آن حرکت می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز