خبرگزاری کار ایران

نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان شنبه اعلام می‌شود

کد خبر : ۱۶۷۹۳۸

به دلیل به پایان نرسیدن تحقیقات درباره شکایات انتخاباتی، اعلام نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان که قرار بود امروز – چهارشنبه – صورت بگیرد، به شنبه موکول شد.

اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان به روز شنبه موکول شد.

به گزارش ایلنا به نقل از آواپرس، به دلیل به پایان نرسیدن تحقیقات درباره شکایات انتخاباتی، اعلام نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان که قرار بود امروز – چهارشنبه – صورت بگیرد، به شنبه موکول شد.

«نادر محسنى» سخنگوى کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتى در نشست خبری در کابل با اشاره به این‌که کمیسیون شکایات انتخاباتی حدود ۹۰۰ شکایت تاثیرگذار را در شش جلسه علنی بررسی کرده است، گفت: «شکایات به صورت موشکافانه و شفاف بررسی شده و به همین دلیل نتایج با تاخیر در اختیار کمیسیون انتخابات قرار گرفت.»

به گفته محسنی، کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی تصمیم گرفته تا آرای مراکزی که دلایل مستندی مبنی بر تقلب در آنجا وجود نداشته را معتبر اعلام کند.

انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان در تاریخ پنجم ماه آوریل برگزار شد و از آنجا که هیچ یک از هشت کاندیدا موفق به کسب بیش از ۵۰ درصد آرا نشدند، انتخابات به دور دوم کشیده شد.

«عبدالله عبدالله» و «اشرف غنی احمدزی» در دوم انتخابات با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز