خبرگزاری کار ایران

به دنبال انتشار یک ویدئو؛

مشاور نخست‌وزیر یونان استعفا داد

کد خبر : ۱۵۶۶۲۱

در این ویدئو که در پارلمان پخش شد، ظاهرا مشاور نخست‌وزیر، حزب راستگرای افراطی «فجر طلایی» را مستحق تعقیب و محاکمه و فشار نمی‌داند.

به دنبال انتشار ویدئویی از «پانایوتیس بالتاکوس» مشاور سیاسی اصلی «آنتونیس ساماراس» نخست‌وزیر یونان، وی از سمت خود استعفا داد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز٬ در این ویدئو که در پارلمان پخش شد، ظاهرا مشاور نخست‌وزیر، حزب راستگرای افراطی «فجر طلایی» را مستحق تعقیب و محاکمه و فشار نمی‌داند.

برخی از اعضای ارشد حزب فجر طلایی یونان به دست داشتن در قتل یک فعال چپ‌گرا متهم هستند که در سپتامبر سال گذشته اتفاق افتاد.

«الیاس کاسیدیاریس» سخنگوی این حزب با افشا و انتشار این ویدئو گفت: «در ویدئو یکی از ارشدترین مقام‌های رسمی دولت اعتراف می کند که فجر طلایی عمدا توسط نظام قضایی یونان تحت فشار و محاکمه قرار گرفته است چرا که بر اساس نظرسنجی‌ها مخالفان چپگرایان با جلب آرای حامیان ساماراس از رقبا پیشی می‌گیرند.»

«چارالامبوس آتاناسیو» وزیر دادگستری یونان در پاسخ به سخنان الیاس کاسیدیاریس گفت: «نظام قضایی از دخالت سیاسی مبرا بوده است، چه در غیر اینصورت کاسیدیاریس و برخی از هم حزبی‌هایش پیش از محاکمه آزاد نبودند.»

اما افشای ویدئو توسط الیاس کاسیدیاریس که با دوربین مخفی سخنان مشاور نخست‌وزیر را ضبط کرده بود٬ تاثیری در رای روز چهارشنبه پارلمان نداشت و وی به همراه چهار نماینده دیگر فجر طلایی مصونیت قضایی خود را از دست داد و همگی آنها قابل پیگیری و محاکمه شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز