خبرگزاری کار ایران

موافقت روسیه با اعزام ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا به اوکراین

کد خبر : ۱۵۵۰۸۵

هدف این ماموریت که ابتدا با ۱۰۰ ناظر آغاز خواهد شد٬ «حضور در سراسر کشور برای کاهش تنش‌ها، تقویت صلح، ثبات و امنیت» عنوان شده است.

کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا از جمله روسیه با اعزام ناظران این سازمان به اوکراین برای یک ماموریت شش ماهه موافقت کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز٬ هدف این ماموریت که ابتدا با ۱۰۰ ناظر آغاز خواهد شد٬ «حضور در سراسر کشور برای کاهش تنش‌ها، تقویت صلح، ثبات و امنیت» عنوان شده است.

«دانیل بائر» نماینده آمریکا در سازمان امنیت و همکاری اروپا در وین گفت: «بسیار خوشحالیم که فدراسیون روسیه در نهایت با اعزام ناظران به اوکراین موافقت کرد.»

با این حال نام منطقه کریمه به طور مشخص ذکر نشده است. امری که بلافاصله منجر به تفاسیر متفاوتی بین ایالات متحده آمریکا و روسیه درباره محدوده این ماموریت شد.

«آندری کلین» نماینده روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت: «حکم ماموریت ناظران کاملا روشن است و با توجه به واقعیت های جغرافیای - سیاسی که به وقوع پیوسته، یادآوری می کنم که امروز کریمه به بخشی از فدراسیون روسیه تبدیل شده است.»

هنوز روشن نیست آیا کریمه شامل محدوده فعالیت این ناظران خواهد بود یا نه. با این حال به گفته تحلیلگران، این توافق گام نخست سازنده‌ای محسوب می‌شود.

طی هفته‌های اخیر ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا چندین بار برای ورود به منطقه کریمه تلاش کردند اما شبه‌نظامیان طرفدار روسیه مانع از ورود آنها شده بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز