خبرگزاری کار ایران

درخواست نمایندگان پارلمان فرانسه از ماکرون برای توقف فروش تسلیحات به اسرائیل

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۵۷۱۷

۱۱۵ نماینده پارلمان فرانسه خواستار توقف فوری فروش تسلیحات به اسرائیل شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، ۱۱۵ نماینده اپوزیسیون در پارلمان فرانسه روز گذشته -جمعه- در نامه ای از «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور این کشور خواستند تا فورا فروش تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند.

این نمایندگان در نامه خود با اشاره به اینکه تعداد افرادی که در حملات اسرائیل به نوار غزه جان خود را از دست داده‌اند، از ۳۳ هزار نفر فراتر رفته است، تاکید کردند که دیوان بین‌المللی دادگستری در ژانویه گذشته نسبت به خطر نسل کشی در غزه هشدار داد و از اسرائیل خواست تا از این اتفاق جلوگیری کند.

نمایندگان فرانسوی در این نامه تاکید کردند که دولت باید درباره کمک‌های نظامی فرانسه به ارتش اسرائیل شفاف باشد زیرا تحقیقات انجام‌شده با ادعاهای وزارت نیروهای مسلح در فوریه گذشته مبنی بر اینکه ارسال تسلیحات به اسرائیل صرفا مربوط به سامانه های کاملا دفاعی بوده است، در تناقض است.

نمایندگان پارلمان تاکید کرده‌اند که فرانسه با ادامه ارسال تجهیزات نظامی به اسرائیل، معاهدات بین‌المللی را خود که امضا کرده است، نقض می‌کند.

نویسندگان نامه خطاب به ماکرون گفتند: «فرانسه اکنون در یک لحظه تاریخی قرار دارد و شما نمی‌توانید کشور را شریک نسل‌کشی علیه مردم فلسطین کنید».

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز