خبرگزاری کار ایران

یادداشتی از نویسنده لبنانی:

۵ ماه بعد از عملیات طوفان الاقصی و تکرار تجربه اولمرت علیه نتانیاهو در کمیته «وینوگراد»

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۵۲۰

نویسنده لبنانی تصریح کرد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی با خطر محاکمه در کمیته «وینوگراد» به دلیل ناکامی در جنگ علیه غزه مواجه است.

«بوسف الجابر»، نویسنده و تحللیگر لبنانی در یادداشتی اختصاصی برای ایلنا درباره قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت برای توقف جنگ علیه غزه پس از پنج ماه قتل‌عام مردم فلسطین نوشت:

شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه در ماه رمضان، آزادی فوری و بدون قید و شرط اسرا و ارسال کمک‌های فوری به مردم غزه رأی داد.

صدور این قطعنامه از سوی عالی‌ترین نهاد قانونی بین‌المللی یعنی شورای امنیت سازمان ملل پس از درخواست‌های متعدد برای توقف ماشین تجاوز و جنایت صهیونیست‌ها در تجاوز به غزه، کرانه باختری، خان یونس و جنین پس از پنج ماه تجاوز، کشتار، آواره کردن و نابودی کل خانواده‌ها و ویرانی همه نهادهای بهداشتی و بیمارستانی و اماکن عمومی چون عبادتگاه‌ها، مساجد، کلیساها، کارخانجات مواد حیاتی و قطع برق آب و برق در برابر چشم جهانیان صورت گرفت. حال آنکه رژیم صهیونیستی به دلیل قدرتی که از پدرخوانده خود، آمریکا و برخی کشورهای غربی می‌گیرد، همه این قطعنامه ها را زیر پا گذاشته و نادیده می‌گیرد.  

رژیم صهیونیستی پس از هفتم اکتبر در حال اجرای پروژه‌ای است که پیش از این توسط «ایگور ایلند»، عضو سابق شورای امنیت داخلی این رژیم طراحی شده بود و سازوکار اجرای آن با تشکیل کابینه جنگی توسط دولت «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تصویب شد اما در محاسبات این پروژه قدرت و اراده مقاومت فلسطین برای مقابله با این رژیم که متحمل خسارت‌های جانی و مادی فراوانی شده است، در نظر گرفته نشد. ضربه سهمگینی که به اقتصاد مبتنی بر اشغال اسرائیل در پی عملیات طوفان الاقصی وارد شد و روند زندگی را در سرزمین‌های اشغالی فلج کرد، پرده از چهره واقعی این رژیم که مرتکب وحشتناک‌ترین قتل‌عام ها در طول تاریخ بشریت شده است، برای افکار عمومی بین‌المللی برداشت. افکار عمومی جهان در کشورهای اروپایی و حتی در خود آمریکا با برپایی تظاهرات، این جنایت‌ها را محکوم کردند و خواستار قطع فوری روابط با این رژیم جنایتکار و توقف فوری جنگ شدند، اما برخی کشورها همچنان بر رضایت آمریکا از آنها شرط‌بندی می‌کنند تا همچنان بر قدرت باقی بمانند، حتی اگر همه مردم فلسطین کشته شوند.

مقاومت فلسطین موفق شد دولت نتانیاهو را در تحقق هر یک از اهداف خود ناکام گذارد و همچنان با شلیک موشک‌های میان‌برد و دوربرد به سرزمین‌های اشغالی فلسطین و وارد کردن خسارت‌های انسانی به ارتش مصنوعی رژیم صهیونیستی وافشای چهره حقیقی آن برای افکار جهان پیشتاز میدان باشد.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل نیز به «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا اذعان کرد که پیامدهای جنگ غزه برای سال‌ها بر منطقه تأثیر خواهد گذاشت. ژنرال‌های دولت نتانیاهو نیز اعتراف کردند که ارتش اسرائیل وارد باتلاقی شده است که در صورت ادامه آن پایان ارتش قطعی است و در مواجهه با قدرت مردم فلسطین که با اراده مطلق برای آزادی سرزمین غصب شده خود مبارزه می‌کنند، از هم فرو خواهد پاشید.

اکنون نابودی رژیم اسرائیل فرا رسیده است و اگر آمریکا ناوگان دریایی و هوایی خود را وارد نمی‌کرد و مدیریت جنگ را به دست نمی‌گرفت، اکنون در آستانه اعلام تجزیه ارتش این رژیم بود.

همچنان این پرسش باقی می‌ماند که آیا دولت نتانیاهو به قطعنامه بین‌المللی صادر شده از سوی عالی‌ترین نهاد بین المللی پایبند خواهد بود یا قطعنامه را نقض می کند و به دلیل دست نیافتن به هیچ یک از اهداف خود آن را زیر پا می‌گذارد البته این خود، موفقیتی برای مقاومت فلسطین است و چه بسا آمریکا برای عدم محاکمه نتانیاهو به دلیل ناکامی‌هایش در جنگ علیه حماس در برابر دادگاه کمیته وینوگراد مداخله کند، چنانکه بر سلف او «ایهود اولمرت» فرمانده سابق جنگ اسرائیل به دلیل ناکامی‌هایش در فرماندهی جنگ با حزب‌الله لبنان گذشت.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز