خبرگزاری کار ایران

موافقت نروژ با انتقال اموال مسدود‌شده به تشکیلات خودگردان

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۴۱۱

دولت نروژ از موافقت با انتقال وجوه مالیاتی مسدود‌شده متعلق به تشکیلات خودگردان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، دولت نروژ روز گذشته -یکشنبه- اعلام کرد که اسلو با انتقال وجوه مالیاتی اختصاص داده شده به تشکیلات خودگردان فلسطین که اسرائیل سرقت کرده است و بودجه حیاتی تشکیلات را تامین می کند، موافقت کرده است. 

نروژ اعلام کرد که این راه حل موقت اجازه می دهد تا پرداخت ها از سر گرفته و از فروپاشی مالی در تشکیلات خودگردان جلوگیری شود تا قادر به پرداخت حقوق و ارائه خدمات اساسی از جمله راه اندازی مدارس و ارائه مراقبت های بهداشتی باشد. 

«یوناس گار استوره»، نخست وزیر نروژ گفت: «این اقدام برای تقویت ثبات در منطقه و کسب مشروعیت برای تشکیلات خودگردان فلسطین در میان مردم این کشور ضروری است». 

بر اساس راه حلی که مورد توافق اسرائیل و مقام های فلسطینی قرار گرفته است، نروژ نقش میانجی را برای حفظ درآمدهای مسدود شده از سوی اسرائیل از هفتم اکتبر ایفا می کند».

نروژ همچنین اعلام کرده است: «پس از آن تشکیلات خودگردان فلسطین آماده پذیرش سایر منابع مالی است».

سخنگوی وزارت خارجه نروژ گفت: «سهمی که نروژ از این درآمدها حفظ می‌کند، برابر با ارزشی است که اسرائیل برای نوار غزه ارزیابی می کند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز