خبرگزاری کار ایران

رویترز گزارش داد:

نشست مقام‌های بلند پایه کشورهای جهان در مونیخ درباره آینده غزه پس از جنگ

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۳۴۲

منابع آگاه از نشست مقام‌های بلند پایه آمریکا، اروپا و کشورهای عربی در مونیخ برای بررسی وضعیت غزه پس از جنگ خبر دادند.

\به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، منابع آگاه گزارش دادند که مقام های بلند پایه ایالات متحده، اروپا و کشورهای عربی روز گذشته -جمعه- برای بررسی پیشرفت در روند تدوین طرحی برای غزه پس از جنگ و ارتباط آن با تلاش ها برای عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و عربستان سعودی نشستی در مونیخ برگزار کردند.

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا، « فیصل بن فرحان» و همتای سعودی وی به همراه وزرای خارجه اردن، قطر، آلمان، بریتانیا، فرانسه و ایتالیا از جمله کسانی بودند که در حاشیه کنفرانس امنیتی سالانه مونیخ با یکدیگر دیدار کردند.

رویترز به نقل از این مقام‌ها اعلام کرد که این نشست اولین جلسه از نوع خود از زمان آغاز عملیات «طوفان الاقصی» علیه در هفتم اکتبر است.

یک مقام بلندپایه آمریکایی توضیح داد که نشست روز جمعه با هدف ارائه نتایج مذاکرات آمریکا و کشورهای اروپایی و عربی در خصوص غزه پس از جنگ و همچنین بر عادی‌سازی روابط اسرائیل و عربستان، افزایش ادغام اسرائیل در منطقه، ضمانت‌های امنیتی و حرکت به سمت تشکیل کشور فلسطینی و راه‌های اصلاح تشکیلات خودگردان برگزار شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز