خبرگزاری کار ایران

بایدن و شولتز دیدار می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۷۶۰

رسانه‌ها از سفر صدر اعظم آلمان به امریکا برای بررسی کمک‌های جدید به اوکراین خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور ایالات متحده این هفته از «اولاف شولتز»، صدراعظم آلمان استقبال خواهد کرد.

طبق این گزارش، در این دیدار قرار است بر ارائه کمک‌های جدید به اوکراین و تنش‌ها در خاورمیانه تمرکز شود.

«استفان هبستریت»، سخنگوی دولت آلمان در پاسخ به این پرسش که آیا شولتز در زمان حضور در واشنگتن بر قانون‌گذاران آمریکایی برای تصویب بسته کمک به اوکراین فشار خواهد آورد، بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت: «صدراعظم قطعا از این سفر برای وارد شدن به گفت‌وگو با سنا و مجلس نمایندگان استفاده خواهد کرد».

یک مقام ارشد کاخ سفید نیز در پاسخ به این پرسش که آیا شولتز برای متقاعد کردن رهبران کنگره درباره کمک به اوکراین تحت فشار بوده است، تاکید کرد که هیچ  فشاری بر شولتز برای ارائه پیام خاصی وجود نخواهد داشت. 

وی افزود: «اگر صدراعظم بخواهد چنین گفت‌و‌گوهایی در زمان حضور در واشنگتن انجام دهد، مختار است».

«کارین ژان پی یر»، سخنگوی کاخ سفید پیش از این دیدار گفت که بایدن و شولتز همچنین در این مذاکرات درباره تلاش‌ها برای جلوگیری از تشدید تنش‌های منطقه‌ای در خاورمیانه گفت‌و‌گو خواهند کرد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز