خبرگزاری کار ایران

کانال ۱۲ اسرائیل:

نتانیاهو برای اقناع غرب به پذیرش آوارگان فلسطینی به «تونی بلر» متوسل شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۲۱۶

کانال ۱۲ اسرائیل از قصد این رژیم برای توسل به نخست‌وزیر پیشین انگلیس جهت اقناع غرب به پذیرش آوارگان فلسطینی از نوار غزه خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، شبکه ۱۲ اسرائیل شامگاه گذشته -یکشنبه- گزارش داد که این رژیم قصد دارد «تونی بلر»، نخست‌وزیر پیشین انگلیس را به عنوان میانجی بین خود و کشورهای غربی تعیین کند تا کشورهای غربی رابه پذیرش آوارگان فلسطینی پس از پایان جنگ در نوار غزه متقاعد کند. 

در این گزارش آمده است که بلر هفته گذشته در یک سفر محرمانه به سرزمین‌های اشغالی رفت و در آنجا دیدارهای از پیش اعلام نشده با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر و «بنی گانتز» و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای گفت‌و‌گو درباره این موضوع انجام داد. 

طبق این گزارش، در این دیدارها پیشنهاد شد که بلر میانجی بین اسرائیل و کشورهای غربی در رابطه با موضوع آوارگان فلسطینی از نوار غزه باشد.

در حالی که سران اسرائیلی هنوز در این باره اظهار نظر نکرده‌اند، گروه‌های فلسطینی، تشکیلات خودگردان و قاهره مخالفت خود را با طرح های آواره کردن مردم اعلام کردند.

این در حالی است که یک منبع نزدیک به بلر در گفت‌و‌گو با جروزالم پست ادعاهای کانال ۱۲ اسرائیل را تکذیب کرد.

این منبع گفت: «اتهامات مربوط به ارتباط بلر با آوارگی فلسطینیان نادرست است».

وی افزود: «چنین بحثی هرگز رخ نداده است و بلر درباره چنین پیشنهادی صحبت نخواهد کرد».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز