خبرگزاری کار ایران

سید حسن نصرالله‌:

احتمال تشدید تنش واقع‌بینانه و ممکن است/ مقاومت در غزه پیروز خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۲۴۲

دبیرکل حزب‌الله لبنان، ‌امروز -جمعه- سخنرانی خود را پیرامون تحولات جاری در اراضی اشغالی فلسطین آغاز کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از المنار، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان، ‌امروز -جمعه- سخنرانی خود را پیرامون تحولات جاری در اراضی اشغالی فلسطین آغاز کرد.

وی در ابتدای سخنان خود شهادت رزمندگان مقاومت اسلامی فلسطین ، لبنان ، شهادت مردم مظلوم غزه و جمعی از خبرنگاران را تسلیت گفت. 

نصرالله گفت مقاومت اسلامی لبنان به خون شهدای راه قدس افتخار می‌کند.

وی گفت: «اگر بخواهیم درباره نبردی با مشروعیت کامل را از منظر انسانی، اخلاقی و دینی جست‌وجو کنیم، نبردی مانند نبرد با این صهیونیست های اشغالگر فلسطین پیدا نمی‌کنیم.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: «نبرد با صهیونیست‌ها کاملا مشروع، اخلاقی و انسانی است.»

وی گفت: «‌کلمات و بیانیه‌ها نمی‌توانند عظمت، قدرت و استواری و مقاومت مردم غزه و همچنین مردم کرانه باختری را بیان کند.»

وی افزود: «قدرت واقعی ما پیش از سلاح همانا ایمان‌، بصیرت، آگاهی، التزام عمیق به آرمان فلسطین و آمادگی عظیم خانواده‌های شهدا برای فداکاری است.»

وی گفت: «تصمیم به انجام عملیات طوفان الاقصی و اجرای آن ۱۰۰ درصد فلسطینی بود.»

وی گفت که طوفان الاقصی ‌اکنون‌ به چند جبهه و میدان مختلف امتداد یافته است.

نصرالله گفت: «درود بر نیروهای عراقی و یمنی که وارد این نبرد شدند.»

وی افزود: « اوضاع طی سال‌های اخیر در فلسطین بسیار دشوار بوده که با به‌قدرت‌رسیدن دولت افراط‌گرا، نادان و ددمنش جدید صهیونیستی اوضاع بدتر شده است. تجاوزاتی که علیه مسجدالاقصی صورت گرفته در تاریخ معاصر بی‌سابقه بوده است.»

وی گفت:‌«بیش از دو میلیون نفر نزدیک به ۲۰ سال است که در محاصره‌ای ویرانگر در غره قرار دارند. گستاخی، سرکوب و زیر پا گذاشتن حد مرزها در سیاست‌های دشمن بیشتر و بیشتر شد، ازاین‌رو می‌بایست اتفاقی بزرگ رخ می‌داد که این رژیم غاصب و حامیان مستکبر به‌ویژه در واشنگتن و لندن  را به لرزه در می‌آورد.»

وی گفت: «عملیات طوفان الاقصی همان حادثه‌ای بود که مسئله فلسطین را بار دیگر به عنوان مسئله اصلی جهان اسلام مطرح کرد. هزاران اسیر فلسطینی سال‌های طولانی است که در زندان تحت اسارت قرار دارند، بدون اینکه کسی در این باره تحرکی از خود نشان دهد.»

وی گفت: «آنچه در طوفان الاقصی رخ داد، نشان داد که ایران هیچ قیمومیتی بر گروه‌های مقاومت ندارد و تصمیم‌گیرندگان واقعی سران مقاومت و رزمندگان آن‌ها هستند.»

وی افزود: «عملیات طوفان الاقصی ضعف رژیم صهیونیستی را آشکار کرد و ثابت کرد که به حق این رژیم ضعیف‌تر از تار عنکبوت است. این عملیات آینده اسرائیل را برای همیشه تغییر داد. دولت آمریکا به نگه داشتن این رژیم شتاب کرد و تاکنون نتوانسته است که ابتکار عمل را بازگرداند. این سرعت دولت آمریکا برای در آغوش گرفتن اسرائیل و حمایت از آن، ضعف این رژیم را فاش کرد.»

وی افزود: «دشمن پس از گذشت یک ماه از نبرد غزه هنوز نتوانسته دستاورد نظامی مشخصی داشته باشد.  بزرگ‌ترین اشتباهات رژیم صهیونیستی در گذشته و حال این است که اهداف بزرگی را اعلام می‌کنند که انجام آن غیرممکن است.»

نصرالله افزود: «از همان ساعات اولیه نبرد الاقصی روشن بود که دشمن شکست خورده است. در برابر غزه و حادثه هولناکی که دشمن در معرض آن قرار گرفت، به نظر می‌رسد که دولت‌های دشمن از تجارب خود به هیچ وجه استفاده نمی‌کنند. آنچه اکنون در جریان است، سال ۲۰۰۶ در لبنان با کمی تفاوت رخ داد اما ماهیت یکسانی داشته است.»

دبیرکل حزب الله بیان کرد: «آنچه اسرائیل انجام می‌دهد، قتل‌عام مردم در غزه است زیرا شهدا  اغلب کودکان و زنان هستند و هیچ چیز برای آن‌ها حرمت ندارد. اسرائیل همه محله‌ها را ویران می‌کند. همه ما قهرمانی‌های مقاومت در غزه را دیدیم.»

وی گفت که اسرائیل هرگز نخواهد توانست از طریق کشتار و جنایت به نتیجه برسد.

نصرالله افزود: «امروز شهدای غزه و کودکان آن و زنانش همه نقاب‌های دروغین رسانه‌های جهانی و بین‌المللی برای سرپوش گذاشتن بر این رژیم را برملا می‌کنند.»

وی گفت: «این آمریکا است که مانع آتش‌بس می‌شود و هرگونه تصمیم برای آتش‌بس را رد می‌کند. آمریکا جنگ در غزه را مدیریت می‌کند بنابراین تصمیم مقاومت اسلامی در عراق برای حمله به پایگاه‌های آمریکا در عراق صورت گرفت. اسرائیل صرفا ابزار بوده و ماهیت ماجرا از آمریکا نشات می‌گیرد.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: «دو هدف وجود دارد که باید برای آن تلاش کرد: توقف تجاوزگری‌ها علیه غزه و دوم، پیروزی حماس در غزه. پیروزی غزه به معنای پیروزی مردم فلسطین و پیروزی اسرا در فلسطین و همه فلسطین و قدس و کلیسای قیامت و مردم منطقه و به‌ویژه کشورهای همسایه است. پیروزی غزه، مصحلت ملی مصر، اردن، سوریه و قبل از همه لبنان است.»

وی گفت: «صدور بیانیه و تقبیح علیه رژیم صهیونیستی کافی نیست. بلکه باید روابط با این رژیم و جریان نفت و صادرات به آن کاملا قطع شود.»

وی گفت: «آنچه امروزه در جبهه لبنان روی می‌دهد، کاملا بی‌سابقه است. احتمال تشدید تنش واقع‌بینانه و ممکن است.»

نصرالله افزود: «برخی توقع دارند که حزب‌الله وارد جنگی تمام‌عیار شود. در حالی که ما از هفتم اکتر و روزهای اول آغاز طوفان الاقصی در حال نبرد تمام‌عیار با صهیونیست‌ها هستیم.»

وی افزود: «مقاومت اسلامی لبنان از هشتم اکتبر وارد نبرد طوفان الاقصی شد و این نبرد با نبردهای پیشین متفاوت است.»

وی افزود: «برادران ما در یمن و عراق مسئولیت‌های خود را جدی می‌گیرند و حملات خود را تشدید خواهند کرد. وهوادها و موشک‌های یمن به پایگاه‌های نظامی اسرائیل خواهند رسید.»

وی گفت: «به دلیل عملیات ما، ۴۳ شهرک صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین اشغالی تخلیه شده است. این عملیات باعث نگرانی و وحشت و ترس رهبران اسرائیل و واشنگتن شده است. این صحنه‌ها در غزه باعث می‌شود که ایمان ما قوی‌تر شود. اسرائیل نیروهایش را از مرزهای با لبنان در روز هفتم عقب نشاند.»

وی گفت: «جبهه لبنان بخش بزرگی از نیروهایی را که قرار بود به سوی غزه بروند کاهش داد و دشمن این نیروها را به مرزهای لبنان آورد. جبهه لبنان توانست توجه یک‌سوم ارتش اسرائیل و بخش بزرگی از نیروهای ویژه آن را جذب کند.»

نصرالله گفت: «همه گزینه‌ها مطرح است و هر زمان که بخواهیم می‌توانیم سراغ آنها برویم.»

نصرالله تاکید کرد: «باید برای همه فرضیه‌ها آماده باشیم. برای ناوگان آمریکا در دریا نیز آماده شده‌ایم و تجهیزات خود را آماده آن‌ها کرده‌ایم. شما آمریکایی‌ها می‌توانید تجاوز به غزه را متوقف کنید زیرا این جنگْ جنگِ شماست.»

وی افزود: «به آمریکایی‌ها می‌گویم که در صورت وقوع جنگ منطقه‌ای، منافع شما و سربازان شماست که قربانی می‌شود و بزرگ‌ترین بازنده خود شما خواهید بود.»

وی خطاب به مردم فلسطین و همه نیروهای مقاومت در منطقه گفت: «ما هنوز به زمان نیاز داریم اما با امتیاز پیروز هستیم. در سال ۲۰۰۶ و در غزه این‌گونه پیروز شدیم و این چنین مقاومت در کرانه باختری دستاوردهایی به دست آورده است.»

وی تاکید کرد: «‌ما همگی باید برای توقف تجاوز به غزه تلاش کنیم و مقاومت در غزه پیروز خواهد شد. غزه و فلسطین پیروز خواهند شد و به‌زودی برای جشن گرفتن آن با همدیگر ملاقات خواهیم کرد. ‌امام خامنه‌ای در جنگ لبنان به ما گفت شما پیروز خواهید شد و پیروز شدیم. ایشان درباره غزه نیز به یقین گفتند که غزه پیروز خواهد شد و فلسطین پیروز خواهد بود.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز