خبرگزاری کار ایران

دبیرکل پیشین ناتو:

رژیم صهیونیستی مرتکب جنایت جنگی شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۰۷۴

دبیر کل پیشین ناتو تاکید کرد که رژیم صهیونیستی مرتکب جنایت جنگی در غره شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «خاویر سولانا»، دبیرکل پیشین ناتو تاکید کرد که رژیم اسرائیل مرتکب جنایات جنگی علیه بشریت می‌شود.

سولانا طی اظهاراتی تاکید کرد: «قوانینی که شامل جنایت‌های جنگی می‌شوند، مشخص و دقیق هستند. بله، من معتقدم که اسرائیل در حال ارتکاب جنایت جنگی در نوار غزه است».

وی درباره چشم انداز درگیری گفت: «ما در لحظات سختی قرار داریم و باید هر کاری که ممکن است برای رسیدن به آتش‌بس و بازگشائس گذرگاه‌های انسانی انجام دهیم که البته این امر تا حد بسیار زیادی به نحوه واکنش جامعه بین‌المللی بستگی دارد و اگر آمریکا حمایت نکند، کار بسیار سختی خواهد بود».

سولانا با ابراز تأسف از شرایط نوار غزه گفت: «من این را به خوبی می‌دانم و از ظلمی که بر آنجا روا می شود، آگاهم. غزه اکنون یک زندان است».

وی چند روز پیش نیز طی اظهاراتی به رادیو اسپانیا درباره دولت فلسطین گفت: «اسرائیل اصلا متقاعد نشده بود که هدف، تشکیل دو کشور است. اسرائیلی‌ها همیشه مانع راهکار دو کشوری بوده‌اند».

سولانا با تقدیر از تلاش‌های اتحادیه اروپا برای حل درگیری فلسطین در عین حال از «اورسولا فون در لاین»، رئیس کمیسیون اروپا به شدت انتقاد و او را به عدم احساس انسانی  در ابراز همبستگی با مردم فلسطین و درخواست آتش‌بس متهم کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز