خبرگزاری کار ایران

اتهام علیه نتانیاهو درباه محو اسناد مرتبط با عملیات «طوفان الاقصی»

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۲۱۰

یک جنبش اسرائیلی، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به از بین بردن شواهد برای فرار از مسئولیت عملیات «طوفان الاقصی» متهم کرد.

.به گزارش ایلنا به نقل از العربی الجدید، جنبش «دموکراتیک مدنی» اسرائیل، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به سوزاندن اسناد و از بین بردن شواهد برای فرار از مسئولیت مرتبط با عملیات «طوفان الاقصی» متهم کرد.

این جنبش، اتهامات مذکور را روز گذشته -شنبه- در نامه‌ای به «گالی بهرا مایارا»، مشاور قضایی دولت اسرائیل ارسال شده است.

این جنبش که از ابتدای سال جاری در تظاهرات علیه حکومت نتانیاهو فعال بوده است، در پیامی که در حساب رسمی خود در فیسبوک منتشر کرد، عملیات حماس را یک غافلگیری اطلاعاتی و عملیاتی کامل توصیف کرد.

در ادامه این پیام آمده است: «شوک شدیدی که بر اساس گزارش‌های مختلف در شنبه سیاه (هفتم اکتبر) به همه اسرائیلی‌ها وارد شد، مانع نتانیاهو برای فرار از مسئولیت نشده است».

این جنبش افزود: «نتانیاهو شواهد را پاک کرده، اسناد را سوزانده و اقدامات مختلفی را با هدف دشوار کردن کار کمیته تحقیقاتی آغاز کرده است که قطعا در آینده برای روشن کردن میزان مسئولیتی که نتانیاهو به عهده دارد، تشکیل خواهد شد». 

جنبش مذکور از مشاور قضایی خواسته است تا فورا برای جلوگیری از محو اسناد و بازیابی موارد سوخته یا حذف شده اقدام و برای محافظت از اطلاعات و حفظ امنیت همه اسناد قبل و بعد از حمله حماس مداخله کند.

نتانیاهو هنوز درباره این اتهامات اظهار نظر نکرده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز