خبرگزاری کار ایران

عفو بین‌الملل:

قطع امدادرسانی به غزه جنایت جنگی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۷۸۹

سازمان عفو بین‌الملل قطع امدادات ا به غزه را جنایت جنگی توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از  روسیا الیوم، سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که عدم اشاره «ریشی سوناک»، نخست‌وزیر انگلیس به کشته شدن غیرنظامیان فلسطینی در حملات اسرائیل نگران‌کننده است.

این سازمان تاکید کرد که قطع امدادات به غزه جنایت جنگی است.

«ساشا دشموک»، مدیر اجرایی سازمان عفو بین‌الملل در انگلیس در واکنش به اظهارات اخیر سوناک درباره تشدید درگیری بین اسرائیل و حماس گفت: «درست است که سوناک وحشت خود را از حمله حماس به غیرنظامیان اسرائیلی ابراز کرده است اما عدم اشاره نخست وزیر به کشته شدن غیر نظامیان فلسطینی  در حملات هوایی اسرائیل و عدم درخواست او از طرف‌های درگیری برای پایبندی به قانون بین المللی انسانی موضوعی بسیار نگران کننده است».

وی افزود:‌ «مجازات جمعی غیرنظامیان غزه با محدود کردن آب، سوخت، غذا و برق جنایت جنگی است و دستور ارتش اسرائیل به ساکنان شمال غزه برای تخلیه، آوارگی اجباری به شمار می‌رود».

عفو بین الملل تاکید کرده است که رهبران جهان باید فورا همه طرف‌ها را تحت فشار قرار دهند تا همیشه به قانون بین المللی بدون اسانداردهای دوگانه پایبند باشند. آنها باید اولویت را به غیر نظامیان فلسطینی و اسرائیلی بدهند».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز