خبرگزاری کار ایران

هشدار مصر به اسرائیل نسبت به تحریک احساسات مسلمانان در پی یورش به مقصد الاقصی

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۴۴۱

وزارت خارجه مصر یورش گروهی از افراط‌گرایان با حمایت نیروهای پلیس اسرائیل به مسجد الاقصی را به‌شدت محکوم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه مصر یورش گروهی از افراط‌گرایان تحت حمایت نیروهای پلیس اسرائیل به مسجد الاقصی را به شدت محکوم کرد.

وزارت خارجه مصر از مقام‌های اسرائیلی خواست تا فورا چنین اقدامات تنش‌زایی را که احساسات میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان را تحریک می‌کند و به خشونت در سرزمین‌های اشغالی فلسطین دامن می‌زند،  متوقف کنند.

در بیانیه وزارت خارجه مصر آمده است که حملات مکرر به مسجد الاقصی و تلاش برای تقسیم زمانی و مکانی آن برخلاف قوانین بین‌‌الملل و قطعنامه‌های سازمان ملل به جایگاه تاریخی و حقوقی آن به‌عنوان یک موقوفه کاملا اسلامی آسیبی وارد نخواهد کرد.

 در این بیانیه هشدار داده شده است که چنین اقدامات تحریک‌آمیزی تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای احیای روند صلح بر اساس راهکار دو کشوری را تضعیف می‌کند. 

وزارت خارجه مصر در این بیانیه با تاکید بر تعهد کامل این کشور به حمایت از حقوق مسلم مردم فلسطین از همه طرف های با نفوذ بین‌المللی، سازمان ملل و دستگاه‌های مرتبط خواسته است تا مسئولیت خود را در قبال حمایت از حقوق مردم فلسطین به عهده بگیرند.

صدها شهرک‌نشین اسرائیلی همزمان با جشن سال نو عبری به حیاط مسجد الاقصی یورش بردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز