خبرگزاری کار ایران

رئیس امنیت داخلی اسرائیل:

از فلسطینی‌ها خواستیم در مذاکرات صلح با سعودی‌ها شریک شوند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۰۰۸

رئیس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم فلسطینی‌ها را به شراکت در مذاکرات صلح با عربستان سعودی دعوت کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، کانال ۱۳ اسرائیل به نقل از  «تزاچی هنگبی»، رئیس امنیت داخلی اسرائیل  اعلام کرد که این رژیم از فلسطینی‌ها خواسته است تا در مذاکرات صلح جاری با عربستان تحت نظارت ایالات متحده آمریکا شرکت کنند.

هنگبی گفت: «باید منتظر ماند و دید که آیا گفت‌و‌گو بین ایالات متحده و عربستان سعودی به نتیجه می‌رسد یا خیر. اسرائیل فقط نظاره‌گر است و فلسطینی‌ها این بار نمی‌گذارند فرصت از دست برود. آنها در این مذاکرات  شرکت خواهند کرد». 

وی فاش کرد: «ما درباره این موضوع با فلسطینی‌ها گفت‌وگوی طولانی داشته و از آنها خواسته‌ایم که اجازه ندهند فرصت از بین برود، بلکه در این گفت‌و‌گو شریک و در موفقیت آن سهیم باشند و از آن نیز بهره ببرند».

هنگبی تاکید کرد که اسرائیل به شدت از وجود یک عنصر مهم فلسطینی در این توافق حمایت می‌کند.

افزود: «در هفته‌ها و روزهای گذشته آمریکایی‌ها به ما گفته‌اند که فرصت‌ها دور از دسترس نیست، ارزیابی ما این است که زمینه‌های توافق در برخی موضوعات وجود دارد و می‌توانند به تدریج گسترش یابند. نشست گروه بیست نشان داد که چشم‌انداز ما یعنی حضور در مرکز ارتباط بین آسیا و اروپا می‌تواند محقق شود». 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز