خبرگزاری کار ایران

خالد مشعل:

مسجد الاقصی در قلب خطر است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۳۲۸

رئیس جنبش حماس در خارج از فلسطین تاکید کرد که مسجد الاقصی در قلب خطر قرار دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «خالد مشعل»، رئیس جنبش حماس در خارج از فلسطین  گفت که مسجد الاقصی به دلیل اقدامات رژیم اشغالگر که می‌خواهد بر ملت عرب تسلط یابد و ثروت و استقلال آن را هدف قرار دهد، با خطر بزرگی مواجه است.

مشعل طی سخنرانی در بیست و دومین جشنواره الاقصی که در اردن برگزار شد، تاکید کرد که رژیم اشغال درگیری را به قلب فلسطین کشانده است، به همین دلیل همه ما باید صفحه جدیدی از مبارزه را رقم بزنیم. 

وی افزود: «دولت اشغالگر کنونی افراطی ترین دولت در تاریخ این رژیم است و شتابان به دنبال حل درگیری ها در کرانه باختری، قدس اشغالی و مسجد الاقصی با کارت خود است.»

مشعل گفت: «طرح اشغالگران در کرانه باختری تسریع شهرک‌سازی نیست، بلکه آواره کردن مردم آن است، صهیونیست‌ها سرزمینی برای مردم فلسطین در نظر نمی گیرند، بلکه وطن آنها را اردن می‌دانند».

وی افزود: «رژیم اشغالگر همه ملت فلسطین  را هدف قرار داده است».

مشعل بر لزوم مقابله با طرح اشغالگران برای آوارگی فلسطینی ها از کرانه باختری تاکید و تصریح کرد طرح هایی که در حال انجام است دیگر فقط محدود به شهرک سازی نیست، بلکه طرح های آوارگی است.

وی تاکید کرد: «اشغالگران می‌خواهند با یهودی‌سازی مسجد الاقصی و سیطره  سیاسی و مذهبی بر آن نبرد را به نفع خود تمام کنند». 

خالد مشعل تاکید کرد: «مسجد الاقصی امروز در قلب خطر قرار دارد مسجد در آستانه هتک حرمت و تقسیم یا تخریب قرار دارد». 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز