خبرگزاری کار ایران

درخواست الازهر مصر برای ادامه تحریم کالاهای سوئد و دانمارک

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۳۲۵

الازهر مصر خواستار ادامه تحریم کالاهای سوئد و دانمارک به دلیل هتک حرمت قرآن کریم شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، الازهر مصر در پی حوادث توهین به اسلام و قرآن در استکهلم و کپنهاگ از ملت‌های اسلامی خواست در حمایت از قرآن کریم به تحریم محصولات سوئد و دانمارک ادامه دهند.

الازهر در بیانیه ای اعلام کرد: «از جامعه جهانی می‌خواهیم که تحریم‌های بازدارنده برای توقف حملات وحشیانه و نژادپرستانه علیه اسلام و مسلمانان را اعمال و  یک طرح بین المللی را برای جرم انگاری توهین به مقدسات مذهبی راه اندازی کند».

در این بیانیه ضمن محکوم کردن اصرار کشورهای سوئد و دانمارک برای تصویب قطعنامه‌هایی که مسیر سیاست‌های خصمانه و نژادپرستی علیه اسلام و مسلمانان را هموار می‌کند و اجازه می‌دهد جنایتکاران تروریست به قرآن توهین و احساسات نزدیک به دو میلیارد مسلمان در سراسر جهان را تحریک کنند، تاکید شده است که این جوامع هویت نژادپرستانه خود را آشکار و سیاست های وحشیانه و نفرت انگیزشان را فاش کرده اند». 

الازهر در این بیانیه از ملت های عربی و اسلامی و مسلمانان سراسر جهان خواسته است تا به تحریم محصولات سوئدی و دانمارکی هر چند کوچک ادامه دهند». 

در این بیانیه آمده است: «الازهر از سکوت جامعه بین المللی در قبال این جنایت‌های خطرناک بین المللی و پیامدهای آن در تشویق کشورها به ادامه خصومت آشکار علیه اسلام و مسلمانان متعجب است». 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز