خبرگزاری کار ایران

ولادیمیر پوتین:

مخالفت غرب با شروط مسکو برای تمدید توافق غلات، «غرور و گستاخی» بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۳۴۰

رئیس‌جمهوری روسیه، مخالفت غرب با تبعیت از خواسته‌های مسکو برای تمدید توافق غلات دریای سیاه با میانجی‌گری سازمان ملل متحد را «غرور و گستاخی» خواند و گفت که کشورش در صورت برآورده شدن شرایط، بازگشت به این توافق را بررسی می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، مخالفت غرب با تبعیت از خواسته‌های مسکو برای تمدید توافق غلات دریای سیاه با میانجی‌گری سازمان ملل متحد را «غرور و گستاخی» خواند و گفت که کشورش در صورت برآورده شدن شرایط، بازگشت به این توافق را بررسی می‌کند.

وی با اشاره به مخالفت غرب با خواسته‌های روسیه، گفت: «فقط تکبر و گستاخی آشکار. وعده‌ها و پچ پچ‌های توخالی. آنها با در پیش گرفتن این رویکرد، فقط خودشان را به خطر انداختند. اقتدار آنها، از جمله رهبری سازمان ملل که در واقع به عنوان ضامن معامله غلات عمل می‌کرد، تضعیف شد».

رئیس‌جمهوری روسیه گفت که مسکو با تمدید مداوم توافق در گذشته «معجزه استقامت و مدارا» را نشان داده است.

وی گفت: «غرب هر کاری کرده است تا معامله غلات را از مسیر خود خارج کند، آنها از  هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند».

پوتین همچنین گفت که اگر تمام شرایط درخواستی مسکو بدون استثنا، در نظر گرفته شده و اجرا شود، امکان بازگشت به توافق را بررسی خواهد کرد.

وی افزود: «ادامه معامله غلات به شکلی که وجود داشت، معنای خود را از دست داده است. به همین دلیل ما با تمدید بیشتر این به اصطلاح معامله مخالفت کردیم. همه موانع برای بانک‌های روسیه، مؤسسات مالی که به تأمین غذا و کود کمک می‌کنند، باید برداشته شود. این شامل اتصال فوری آنها به سیستم تسویه حساب بانکی بین المللی سوئیفت می‌شود».

رئیس‌جمهوری روسیه تصریح کرد: «ما در این زمینه نیازی به وعده و ایده نداریم. ما خواستار تحقق این شرایط هستیم».

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز