خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

صدور معافیت‌های جدید برای عراق به‌منظور پرداخت بدهی به ایران/ مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق/ بازداشت یک سرباز آمریکایی در کره شمالی

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۰۲۷

صدور معافیت‌های جدید برای عراق به‌منظور پرداخت بدهی به ایران، مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق و بازداشت یک سرباز آمریکایی در کره شمالی از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، رئیس‌جمهوری فرانسه گفت که همتای روس وی با تصمیم خود مبنی بر خروج از توافق حیاتی غلات دریای سیاه و استفاده از مواد غذایی به عنوان سلاح، مرتکب «اشتباهی بزرگ» شد.

- وزیر دفاع آمریکا امروز -سه‌شنبه- گفت که گروه تماس دفاعی اوکراین در نشست مجازی خود درباره «نیاز فوری اوکراین به مهمات» بحث کرد.

- وزیر خارجه فنلاند گفت که تصمیم روسیه برای خروج از توافق غلات دریای سیاه «بسیار اسفناک» بود، چرا که این اقدام، ناامنی غذایی در سراسر جهان را افزایش می‌دهد.

- وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد که نشست اخیر گروه تماس - که به طور غیررسمی به عنوان نشست رامشتاین شناخته می‌شود - «حمایت تزلزل‌ناپذیر متحدان از اوکراین» را نشان داد.

- مقام‌های آمریکا تأیید کردند که یک سرباز این کشور «عمداً و بدون مجوز» وارد کره‌شمالی شده و گمان می‌رود در بازداشت نیروهای این کشور باشد.

-  ارتش‌‌ ژاپن اعلام کرد که کره‌شمالی اوایل وقت امروز -چهارشنبه- به وقت محلی، دو موشک بالستیک به سمت شرق پرتاب کرد.

- رژیم صهیونیستی بامداد امروز -چهارشنبه- برخی مناطق در حومه دمشق را هدف حمله موشکی قرار داد.

- ک مقام آمریکایی از صدور معافیت‌های جدید برای عراق به منظور کمک به این کشور برای پرداخت بدهی خود به ایران بابت مصرف برق خبر داد.

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز