خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری جدید آفریقای مرکزی شنبه انتخاب می‌شود

کد خبر : ۱۳۷۱۷۶

بر اساس چارچوب زمانی مورد توافق، نامزدهای ریاست‌جمهوری فردا – پنجشنبه - درخواست خود را ارائه خواهند کرد و پارلمان، شنبه آینده از بین آنها رئیس‌جمهوری موقت را انتخاب می‌‌کند.

پارلمان موقت جمهوری‌ آفریقای مرکزی شنبه آینده رئیس‌جمهوری موقت این کشور را انتخاب می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقام‌های آگاه در پارلمان آفریقای مرکزی اعلام کردند که بر اساس چارچوب زمانی مورد توافق، نامزدهای ریاست‌جمهوری فردا – پنجشنبه - درخواست خود را ارائه خواهند کرد و پارلمان، شنبه آینده از بین آنها رئیس‌جمهوری موقت را انتخاب می‌کند.

به گفته این منابع، این برنامه‌ریزی باید امروز در پارلمان به تصویب برسد.

بر اساس این گزارش، «میشل جوتودیا» جمعه گذشته از سمت خود به عنوان رئیس‌جمهوری موقت آفریقای جنوبی استعفا داد.

وی ضمن اعلام تصمیم خود در جریان نشستی که با حضور رهبران مخالفان دولت در پایتخت کشور چاد برگزار شد، هدف خود را پایان دادن به خشونت‌ها و درگیری‌هایی عنوان کرد که کشور را فراگرفته است.

جوتودیا ۱۰ ماه پیش تحت حمایت شورشیان موسوم به «سلکا» به قدرت رسیده بود.

طبق اعلام سازمان ملل متحد، درپی درگیری‌های اخیر در جمهوری آفریقای مرکزی بیش از یک میلیون نفر آواره و هزارن نفر نیز کشته شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز