خبرگزاری کار ایران

رسانه‌های کره شمالی:

سئول،‌ واشنگتن و توکیو به دنبال ائتلاف هسته‌ای علیه پیونگ‌یانگ هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۷۹۳

کره شمالی سه کشور آمریکا، ژاپن و کره شمالی را به تشکیل ائتلاف هسته ای علیه پیونگ‌یانگ متهم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های رسمی کره شمالی گزارش دادند که آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در حال تشکیل یک ائتلاف هسته‌ای علیه پیونگ‌یانگ هستند. 

این رسانه‌ها، توافق بین سه کشور برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات راداری را گام دیگری برای تشکیل نسخه آسیایی ناتو توصیف کردند.

بر اساس این گزارش، «کانگ جین سانگ»، تحلیلگر امور بین‌الملل، پنج‌شنبه هفته گذشته در مقاله‌ای که در خبرگزاری مرکزی رسمی کره منتشر شد، تلاش‌ها برای به اشتراک گذاشتن داده‌های آنی درباره پرتاب موشک‌های کره شمالی را محکوم و آن را تشدید تنش‌های منطقه‌ای دانست. 

کانگ خاطرنشان کرد که آمریکا از توافقنامه اطلاعات نظامی امنیت عمومی بین کره جنوبی و ژاپن حمایت می‌کند.

وی افزود: «رئیس‌جمهور آمریکا در ماه آوریل از رئیس جمهور کره جنوبی برای بازدید از کاخ سفید دعوت کرد تا تشکیل گروه مشورتی هسته‌ای را اعلام کند. حتی ژاپن نیز در حال برنامه‌ریزی برای مشارکت در این گروه است. بنا بر این یک ائتلاف همکاری هسته‌ای به سبک ناتو قریب‌الوقوع به نظر می‌رسد». 

در این مقاله تاکید شده است که بلوک‌های نظامی و سیاسی با ماهیت انحصاری و تقابلی مانند توافقنامه «آکوس» و گروه «کواد» در حال حاضر به شدت در آسیا متمرکز هستند و این موضوع صلح و امنیت در منطقه آسیا و اقیانوس آرام را بیش از هر منطقه دیگری که تهدید می‌کند، امنیت بشریت به طور جدی در معرض تهدید است.

کانگ هشدار داد که پیونگ‌یانگ گام به گام با قدرت زیاد گزینه های اشتباه نیروهای دشمن را خنثی خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز