خبرگزاری کار ایران

منبع آگاه:

توافق دولت مستعفی و جنبش انصار الله یمن برای تمدید آتش بس

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۳۶۳

یک مقام ارشد دولت مستعفی یمن از توافق با انصار الله برای تمدید آتش‌بس از شش ماه به یک سال خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، یک مقام ارشد دولت مستعفی یمن روز گذشته -جمعه- اعلام کرد که توافقی با انصار الله برای تمدید آتش‌بس از شش ماه به یک سال حاصل شده است و پس از آن گفت‌وگوهای مستقیم سیاسی برای یافتن راه‌حلی جامع برای بحران این کشور انجام خواهد شد.

وی گفت: «دولت مستعفی و جنبش انصارالله توافق کرده‌اند که آتش‌بس را از شش ماه به یک سال تمدید کنند».

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: «برای تمدید آتش بس در یمن تا پایان سال جاری و گسترش آن به حوزه اقدامات انسانی و اقتصادی توافق شد».

وی گفت: «مفاد این توافق شامل انجام پروازهای بیشتر درفرودگاه بین‌المللی صنعا، از سرگیری صادرات نفت از بنادر یمن، بازگشایی جاده‌ها در استان تعز (واقع در جنوب غرب یمن)، آزادی زندانیان (همه در مقابل همه) و انتقال مستقیم کالا به بندر عدن (واقع در جنوب کشور) می‌شود».

منبع مذکور ادامه داد: «دو طرف همچنین برای آغاز گفت‌وگوی مستقیم سیاسی در راستای حل بحران در یمن و پایان دادن به جنگ آغاز توافق کردند». 

هنوز مقام‌های رسمی هیچ یک از طرفین در این باره اظهار نظر نکرده‌اند. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز