خبرگزاری کار ایران

هانی‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا:

چهره‌های افراطی دینی، پاشنه آشیل کابینه اسرائیل هستند/ برای نتانیاهو سرنوشت اسحاق رابین پیش‌بینی می‌شود/ احتمال برگزاری یک انتخابات زودهنگام دیگر در سرزمین‌های اشغالی

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۱۳۵

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: ائتلاف حزب لیکود با پنج حزب افراطی به عنوان پاشنه آشیل کابینه رژیم صهیونیستی تلقی می‌شود چرا که با حضور پنج چهره افراطی یک سری اقداماتی در اراضی اشغالی صورت گرفته که انتفاضه خونین را در این اراضی شکل داده است.

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در تحلیل خبر قانونی دانستن ۹ شهرک در کرانه باختری از سوی نخست‌وزیر اسرائیل و اعلام آغاز ساختمان‌سازی‌های جدید در شهرک‌های کرانه باختری و در پاسخ به این پرسش که با توجه به بیانیه مشترک وزرای امور خارجه امریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا در مخالفت با این اقدام، همزمان با افزایش نارضایتی‌ها علیه کابینه اسرائیل چه چالش‌هایی را پیش روی بنیامین نتانیاهو قرار خواهد داد، گفت: کابینه بنیامین نتانیاهو در شرایطی شکل گرفت که قبل از آن و طی سه سال اخیر، پنج دور انتخابات زودهنگام در اراضی اشغالی انجام شد و هیچ یک از احزاب نتوانستند به اکثریت در کنست دست پیدا کنند و در آخرین انتخابات، حزب لیکود با کسب ۳۶ کرسی یک اکثریت نسبی به دست آورد و ناچار شد با احزاب افراطی صهیونیستی دینی ائتلاف کند.

وی ادامه داد: همین ائتلاف به عنوان پاشنه آشیل کابینه رژیم صهیونیستی تلقی می‌شود چرا که با حضور پنج چهره افراطی یک سری اقداماتی در اراضی اشغالی صورت گرفته که انتفاضه خونین را در این اراضی شکل داده و طی دو ماه اخیر با هشت عملیات شهادت‌طلبانه رزمندگان فلسطینی دست کم ۳۸ صهیونیست به هلاک رسیده‌اند و یک انتفاضه جدیدی در قدس شرقی و کرانه غربی و نوار غزه آغاز شده و این نشان می‌دهد و شرایط را در اراضی اشغالی ناپایدار کرده است و کابینه نتانیاهو نمی‌تواند با این شرایط به کار خود ادامه دهد و محکوم به فروپاشی است.  

وی افزود: در حال حاضر نوعی قطب‌بندی میان صهیونیست‌ها به وجود آمده به گونه‌ای که رهبر یکی از احزاب اسرائیل پیش‌بینی کرده که نتانیاهو به سرنوشت اسحاق رابین، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی که چهارم نوامبر سال ۱۹۹۵ به دست یک جوان اسرائیلی به قتل رسید، دچار شود زیرا نخست‌وزیر اسرائیل هم متهم به فساد مالی است و هم موجب فرواشی اقتصاد این رژیم شده است و به خاطر عملکرد پنج وزیر افراطی، در انزوای کامل قرار دارد. به این دلیل پیش‌بینی‌ها به این سمت و سو است که این کابینه دچار فروپاشی می‌شود. اگر این کابینه به کار خودش ادامه دهد، فروپاشی این رژیم نیز در آینده نزدیک حتمی خواهد بود. 

این کارشناس غرب آسیا در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه مخالفت‌های آمریکا و هم پیمانان اروپایی اسرائیل تاکنون مانع اقدامات افراط گرایانه کابینه بنیامین نتانیاهو نشده است، قدم بعدی نخست وزیر اسرائیل چه خواهد بود، گفت: به نظر می‌رسد کابینه اسرائیل تحت فشارهای داخلی و خارجی مجبور به استعفا خواهد شد و یک انتخابات زودهنگام هم صورت خواهد گرفت. ادامه این وضع از دید کشورهای غربی ناممکن است و موجب خواهد شد تا فشارها بر نخست وزیر اسرائیل افزوده شود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز