خبرگزاری کار ایران

طرح پاکستان برای وضع مالیات‌های جدید

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۴۸۱

دولت پاکستان به منظور دریافت وام از صندوق بین‌المللی پول مالیات‌های جدیدی وضع می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، پاکستان در چارچوب تلاش برای دریافت بسته بزرگ کمک از صندوق بین‌المللی پول قصد دارد این ماه مالیات‌های جدیدی به مبلغ ۱۷۰ میلیارد روپیه وضع کند.

این درحالی است که کارشناسان هشدار می‌دهند مالیات‌های جدید می‌تواند تورم رو به رشد کشور را تسریع کند.

اقتصاددانان و تحلیلگران سیاسی پس از اقدام صندوق بین‌المللی پول به تعویق صدور بسته کمکی یک میلیارد و صد میلیون دلاری که بخشی از قرارداد ۶ میلیارد دلاری امضا شده در سال ۲۰۱۹ است،  پیش‌بینی‌های بدبینانه برای آینده اقتصادی پاکستان ارائه کرده‌اند.

صندوق بین‌المللی پول ارائه این بسته را از دسامبر گذشته به دلیل عدم پایبندی پاکستان به  شرایط توافق شده به حالت تعلیق درآورده است.

«احتشام الحق»، اقتصاددان پاکستانی گفت: «تحمیل مالیات بیشتر به این معنی است که روزهای سختی در انتظار اکثر مردم پاکستان است که از هزینه‌های بالای غذا و انرژی رنج می‌برند».

وی افزود: «اما اگر پاکستان به وام‌های صندوق بین المللی پول نیاز داشته باشد، راه گریزی از این برنامه نیست». 

بن‌بست در مذاکرات بین صندوق بین‌المللی پول و پاکستان به عنوان ضربه‌ای به دولت ‌این کشور تلقی می‌شود که در بحبوحه عمیق‌تر شدن بحران اقتصادی و تشدید خشونت‌ها توسط عناصر افراطی مسلح قرار دارد. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز