خبرگزاری کار ایران

لاوروف:

واشنگتن پشت درهای بسته با دمشق تماس دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۴۱۱

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که واشنگتن پشت درهای بسته با دمشق تماس دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه واشنگتن پشت درهای بسته با دمشق تماس دارد، تاکید کرد که ایالات متحده نسبت به لزوم تعامل با مقام‌های قانونی کشورهایی مانند سوریه متقاعد شده است.

لاوروف گفت: «آمریکایی‌ها متقاعد شده‌اند که حمایت از انواع گوایدو در ونزوئلا بی فایده است. خوان گوایدو در ژانویه ۲۰۱۹ توسط اپوزیسیون ونزوئلا  به عنوان رئیس خودخوانده منصوب شد اما آنها اکنون متوجه شده اند که باید با کسانی کار کنند که دارای اختیارات مردمی هستند». 

وی ادامه داد: «اکنون نیز همین روند درباره بشار اسد،‌ رئیس جمهور سوریه مشاهده می‌شود و آمریکایی‌ها در حال برقراری تماس پشت درهای بسته با سوری‌ها در باره اسرای جنگی هستند».

لاوروف با تاکید بر لزوم نابودی تروریسم در ادلب سوریه و حل و فصل روابط با کردها هشدار داد که واشنگتن به دنبال استفاده از کردها برای ایجاد یک دولت کوچک در سوریه به منظور ایجاد مزاحمت برای بقیه طرف‌ها است که این امر نگرانی ترکیه را افزایش می‌دهد».

وی تاکید کرد که تحریم‌های غرب علیه سوریه غیرقابل قبول است و شهروندان این کشور را هدف قرار می دهد، غرب خواهان بازگشت آوارگان سوری به کشورشان نیست و این موضوع را سیاسی می‌کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز