خبرگزاری کار ایران

آمریکا اخوان‌المسلمین را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار نمی‌دهد

کد خبر : ۱۳۲۰۶۵

دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا قصد ندارد اخوان را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد یا حتی چنین اقدامی را مورد بررسی قرار دهد.

یک مسئول آمریکایی اعلام کرد که دولت این کشور جماعت «اخوان المسلمین» مصر را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار نمی‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، این مسئول آمریکایی گفت که دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا قصد ندارد اخوان را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد یا حتی چنین اقدامی را مورد بررسی قرار دهد.

وی افزود که دولت آمریکا بر این باور است که دولت مصر در زمینه فشار بر اخوان المسلمین پا را فرا‌تر از اعلام این جماعت به عنوان یک گروه تروریستی می‌گذارد.

مسئول آمریکایی که در واکنش به اعلام اخوان به عنوان یک گروه تروریستی توسط دولت مصر سخن می‌گفت، تاکید کرد که به رغم احتیاط دولت آمریکا در مورد اقدامات دولت موقت مصرT اما برنامه یا تدبیر خاصی برای واکنش به فشار این دولت علیه اخوان ندارد.

در همین حال، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا نسبت اعلام اخوان به عنوان یک گروه تروریستی توسط دولت موقت مصر و افزایش سرکوب این جماعت اظهار نگرانی کرد.

در پی حمله انتحاری به اداره امنیت استان «الدقهلیه» در شهر «المنصوره» و کشته شدن ۱۶ نفر و زخمی شدن بیش از ۱۳۰ نفر دولت مصر اخوان را جماعتی ترریستی اعلام کرد و ده‌ها تن از هواداران آن را به این اتهام بازداشت کرد؛ این در حالی است که گروه تندروی موسوم به «انصار بیت المقدس» مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز