خبرگزاری کار ایران

بروز بحران بین پاریس و برلین در پی توافق گاز

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۶۶۲

رسانه‌ها از بروز بحران در روابط برلین و پاریس در پی توافق گاز خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپووتنیک، «ژان فیلیپ تانگوی»، نماینده پارلمان فرانسه در نامه‌ای به «اگنس پانیه رونشه»، وزیر انرژی این کشور اعلام کرد که توافقنامه گازی جدید برلین و پاریس برای فرانسه نامطلوب است.

وی با این درخواست که توافق بی‌سابقه انرژی تا حد امکان شفاف باشد،‌ تاکید کرد که این توافق گواه از دست رفتن حاکمیت فرانسه در زمینه انرژی است‌.

این نماینده پارلمان فرانسه گفت:‌«توافقنامه همبستگی در بخش انرژی با هدف جبران کاهش عرضه انرژی از روسیه انجام شده است و به موجب آن، فرانسه متعهد می‌شود که حجم گاز بین ۳۱ تا ۱۰۰ گیگاوات ساعت در روز به آلمان ارائه دهد و برلین در ازای آن برق مورد نیاز را تامین خواهد کرد».

وی در نامه ای به وزیر ابراز نگرانی کرد که فرانسه مجبور شود گازی را که از آمریکا با قیمت بسیار بالایی خریداری کرده است به آلمان بفروشد.

نماینده پارلمان فرانسه گفت:‌ «این اقدامات ارتباط گازی با رود راین را تقویت کرده است، اما برلین رسما هیچ تعهدی برای تامین کسری برق فرانسه نداده است. سیستم گازی ما باید زمستان سختی را تحمل کند. فرانسه باید به مدیریت خردمندانه گاز و ذخایری که در اختیار دارد، تکیه کند». 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز