خبرگزاری کار ایران

نیویورک تایمز:

اطلاعات ارائه‌شده به کی‌یف از سوی آمریکا منجر به کشته شدن افسران روس شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۶۷۶۲

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقام‌های ارشد آمریکایی از اقدام واشنگتن به ارائه اطلاعات درباره افسران روس به مقام‌های کی‌یف و کشته شدن آن‌ها خبر داد.

به گزارش ایلنا روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقام‌های ارشد آمریکایی که نامشان فاش نشده است، نوشت که واشنگتن اطلاعاتی را به مقام‌های کی‌یف تحویل داده است که منجر به کشته شدن افسران روسی شده است.

به گفته منابع مذکور، ایالات متحده به طور مخفیانه اطلاعاتی درباره وضعیت میدانی جنگ از جمله جزئیات تحرکات نیروهای روس پس از اعلام آغاز مرحله دوم عملیات ویژه به اوکراین مخابره کرده است.

این روزنامه افزود: «ایالات متحده تلاش خود را بر انتقال داده‌ها در مورد مکان نیروهای روس و سایر جزئیات مرتبط با تحرک فرماندهان ارتش روسیه متمرکز کرد. طرف اوکراینی نیز این داده‌ها را با اطلاعات خود از جمله پیام‌های رصد‌شده تطبیق داد که در نتیجه آن حملات توپخانه‌ای انجام و منجر به کشته شدن افسران روس شد».

در این مقاله به تعداد دقیق افسران روس که ادعا شده در نتیجه افشای اطلاعات کشته شده‌اند، اشاره‌ای نشده ‌اما تاکید شده است که کی‌یف همه حملات نیروهای مسلح اوکراین به مواضع روسیه را با ایالات متحده هماهنگ نمی‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز