خبرگزاری کار ایران

آمارهای جدید ارتش اوکراین از میزان خسارت‌های ارتش روسیه

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۵۶۷۵

ستاد کل ارتش اوکراین جدیدترین آمار خسارت‌های وارد شده به ارتش روسیه را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، ستاد کل ارتش اوکراین اعلام کرد تلفات و خسارت‌هایی که نیروهای این کشور تاکنون به ارتش روسیه وارد کرده‌اند، کشته شدن ۱۸ هزار و ۶۰۰ سرباز، سرنگونی ۱۵۰ جنگنده و ۱۳۵ هلیکوپتر و انهدام ۶۸۴ تانک از زمان  آغاز جنگ در اواخر ماه فوریه بوده است.

در بیانیه‌ این ستاد که امروز -چهارشنبه- منتشر شد، آمده است که ارتش اوکراین از ۲۴ فوریه تا شش آوریل هزار و ۸۶۱ خودروی زرهی، ۳۳۲ توپخانه، ۱۰۷ سامانه موشکی و ۵۵ سامانه موشکی پدافند هوایی را منهدم کرده است.

بر اساس این بیانیه، ارتش اوکراین موفق شد هزار و ۳۲۴ خودروی نظامی، هفت کشتی و قایق جنگی، ۷۶ خودروی سوخت و ۹۶ پهپاد ارتش روسیه را منهدم کند.

وزارت دفاع روسیه نیز امروز از انهدام پنج انبار سوخت در اوکراین با استفاده از موشک‌های زمینی و هوایی با دقت بالا خبر داد.

«ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این انبارها در مناطق روستاهای «رادیخوف»، «کازاتین»، «پروسیانایا»، «نیکولایف» و «نووموسکوفسک» بوده‌اند که سوخت تجهیزات نظامی نیروهای اوکراینی در مناطق خارکیف، نیکولایف و دونباس را تامین می‌کردند.  

جنگنده‌های روس نیز شامگاه گذشته ۲۴ پایگاه نظامی اوکراین را بمباران کرد. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز