خبرگزاری کار ایران

سفر وزرای خارجه عرب به مسکو و ورشو

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۴۴۹۶

منابع رسمی و رسانه‌ای از سفر وزرای خارجه عرب به مسکو خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم،‌ منابع رسمی و رسانه‌ای امروز -دوشنبه- از سفر تعدادی از وزرای خارجه کشورهای عربی به مسکو خبر دادند.

«سامح شکری»، وزیر خارجه مصر امروز در چارچوب دیدار با گروه تماس عرب در سطح وزیران و در راستای اجرای نتایج شورای اتحادیه عرب به مسکو و سپس ورشو می‌رود تا رایزنی‌ها و تماس‌های لازم را با طرف‌های مربوطه با هدف مشارکت در یافتن راه‌حل دیپلماتیک برای بحران اوکراین انجام دهد.

علاوه بر این، وزارت خارجه الجزایر گزارش داد که «رمطان لعمامره»، وزیر خارجه این کشور روز دوشنبه به همراه وزرای خارجه اردن، سودان، عراق و مصر به مسکو پایتخت روسیه سفر خواهد کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «احمد ابوالغیط»، دبیرکل اتحادیه کشورهای عربی، وزیران عرب را برای آغاز رایزنی‌ها با طرف روسی و سپس سفر به لهستان و دیدار در ورشو همراهی می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «وزرای عرب به مواضع و نگرانی‌های دو طرف با توجه به آخرین تحولات امنیتی و سیاسی بحران اوکراین گوش خواهند داد و همچنین در مورد چشم‌انداز و راهکار‌های گروه تماس عربی برای کمک به تلاش‌ها در راستای کاهش تنش به منظور نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌ها و امکان یافتن راه‌حل سیاسی سریع گفت‌و‌گو خواهند کرد».

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز