خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه روسیه:

امیدواریم در دور بعدی مذاکره با اوکراین پیشرفت بیشتری حاصل شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۶۵۶۶

وزارت خارجه روسیه نسبت به پیشرفت بیشتر در دور بعدی مذاکرات با اوکراین ابراز امیدواری کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز -چهارشنبه- از امیدواری مسکو برای پیشرفت بیشتر در دور بعدی مذاکرات با اوکراین خبر داد.

 وی گفت: «توافق‌ها اغلب رعایت نمی‌شوند. ما از طرف اوکراینی می‌خواهیم تا آنچه را در توان دارد برای تضمین خروج امن غیرنظامیان انجام دهد. امیدواریم که در مراحل  بعدی مذاکرات، گامی ملموس به جلو برداشته شود».

زاخارووا تصریح کرد که دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین که هفتم مارس در بلاروس برگزار شد، به پیشرفت های مشخصی به ویژه درباره گذرگاه‌های انسانی برای خروج غیرنظامیان از مناطق جنگی منجر شد.

وی تاکید کرد: «حدود دو میلیون نفر در اوکراین درخواست تخلیه از کشورشان را به مقامات روسیه ارائه کرده‌اند و حدود ۱۴۰ هزار نفر از آنها به خاک روسیه منتقل شده‌اند».

زاخارووا افزود: «اهداف مطرح شده برای بازگشت اوکراین به پایه‌های حاکمیت خود که در اعلامیه استقلال این کشور تعیین شده و بر وضعیت بی‌طرفانه و همکاری با روسیه مبتنی است، همانطور که توسط رهبری روسیه تاکید شده است، اجرا خواهد شد».

وی در ادامه گفت که این موضوع باید از طریق مذاکرات صلح‌آمیز حل شود و اوکراین نیز باید همین موضع را اتخاذ کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز