خبرگزاری کار ایران

عفو بین الملل:

جنایت های اسرائیل علیه فلسطین، نژادپرستی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۰۶۷۸

دبیر کل سازمان عفو بین الملل از تصمیم این سازمان حقوق بشری برای توصیف جنایت‌های اسرائیل در فلسطین به عنوان آپارتاید خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «اگنس کالامار» دبیرکل عفو بین‌الملل اعلام کرد که این سازمان حقوق بشری قصد دارد گزارشی را منتشر و در آن اقدام‌های اسرائیل در قبال فلسطینی‌ها را «آپارتاید» توصیف کند.

سازمان عفو بین‌الملل با این گزارش که امروز- سه‌شنبه- منتشر می‌کند، به دو سازمان حقوق بشری «بتسلیم» و دیده‌بان حقوق بشر می‌پیوندد و اسرائیل را به اعمال «آپارتاید» یا نژاد پرستی در سرزمین‌های فلسطین و علیه شهروندان عرب متهم می‌کند.

وزارت خارجه اسرائیل روز گذشته پیش از انتشار این گزارش در اقدامی شتابزده آن را رد و اعلام کرد که در عمل حق وجود اسرائیل را به صورت مطلق رد می‌کند.

دبیر کل سازمان عفو بین الملل تاکید کرد که این گزارش امروز منتشر خواهد شد.

وی گفت: «تمایل داشتیم وقتی برای اولین بار در ماه اکتبر با یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل تماس گرفتیم و پیشنهاد دادیم تا درباره گزارش با او صحبت کنیم، می‌پذیرفت اما اکنون خیلی دیر شده است که با ما تماس بگیرد تا گزارش را منتشر نکنیم».

لاپید همچنین عفو ​​بین‌الملل را به یهودستیزی متهم کرد و گفت: «من از استفاده از این استدلال متنفرم که اگر اسرائیل یک رژیم یهودی نبود، هیچ‌کس در عفو بین‌الملل جرأت نمی‌کرد علیه آن صحبت کند، اما در این مورد امکان دیگری وجود ندارد».

کالامار در پاسخ گفت که انتقاد از اقدام‌های اسرائیل به هیچ وجه نوعی یهودی‌ستیزی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز