خبرگزاری کار ایران

الحیات خبر داد:

۱ + ۵ در ژنو پیشنهاد جدیدی به ایران ارائه می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۰۳

بسته پیشنهادی جدید شامل موافقت ایران با تعلیق غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم، تعطیل کردن تاسیسات فردو و تحویل ذخایر اورانیوم به یک کشور هسته‌ای است و ایران در ازای آن به منظور راه‌اندازی راکتور تحقیقات پزشکی تهران، میله‌های سوخت غنی‌شده ۲۰ درصدی دریافت خواهد کرد.

روزنامه عربستانی «الحیات» از ارائه بسته پیشنهادی جدیدی توسط گروه ۱ + ۵ به ایران خبر داد.
به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، الحیات نوشت که این بسته جدید در جریان نشست ژنو که قرار است ۱۵ و ۱۶ ماه اکتبر در ژنو برگزار شود به ایران ارائه خواهد شد.
به نوشته این روزنامه، بسته پیشنهادی جدید شامل موافقت ایران با تعلیق غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم، تعطیل کردن تاسیسات فردو و تحویل ذخایر اورانیوم به یک کشور هسته‌ای است و ایران در ازای آن به منظور راه‌اندازی راکتور تحقیقات پزشکی تهران، میله‌های سوخت غنی‌شده ۲۰ درصدی دریافت خواهد کرد.
بر اساس مفاد این بسته پیشنهادی جدید، ایران پروتکل الحاقی معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای را امضا کرده و در مقابل، کشورهای عضو گروه ۱ + ۵، حق غنی‌سازی پنج درصدی ایران را به رسمیت خواهند شناخت و به صورت مرحله به مرحله در مسیر لغو تحریم‌های اعمال شده علیه ایران گام بردارند تا پرونده هسته‌ای این کشور از شورای امنیت به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگردانده شود.
به نوشته الحیات، طرف‌های شرکت‌کننده در نشست ژنو از طریق «کا‌ترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مشورت‌هایی در زمینه تعیین سطح شرکت‌کنندگان در نشست ژنو انجام خواهند داد.
توافق درباره برگزاری این نشست در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک حاصل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز