خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

تخلیه شهرک «اویتار» توسط صهیونیست‌ها در پی مقاومت فلسطینیان/ خارج شدن نام ۳ ایرانی را از فهرست تحریم‌های آمریکا/ انتقال فرماندهی نیروهای آمریکا در افغانستان به سنتکام

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۸۴۵۶

تخلیه شهرک «اویتار» توسط صهیونیست‌ها در پی مقاومت فلسطینیان، خارج شدن نام ۳ ایرانی را از فهرست تحریم‌های آمریکا و انتقال فرماندهی نیروهای آمریکا در افغانستان به سنتکام از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا،‌ پادشاه اردن با ارسال پیامی انتخاب رئیسی به‌عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

- رئیس جمهور سوئیس با ارسال پیام تبریک پیروزی رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری بر تقویت همکاری‌های دو کشور تأکید کرد.

- وزارت خرانه‌داری آمریکا نام سه ایرانی دیگر را از فهرست تحریم‌ها خود خارج کرد.

- سخنگوی کاخ سفید با اشاره به مذاکرات طرف‌های برجانم در وین، گفت که می‌دانیم که پیش از رسیدن به توافق با ایران چالش‌هایی وجود دارند و ما این شرایط را پیش از این هم داشته‌ایم.

- معاون وزیر خارجه روسیه و معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در امور برجام، طی دیداری در مسکو درباره توافق هسته‌ای با ایران رایزنی کردند.

- صهیونیست‌های ساکن شهرک «اویتار» در اراضی شهرک «بیتا» در جنوب نابلس بالاخره پس از مقاومت قهرمانانه ساکنان این منطقه مجبور به تخلیه این شهرک و ترک این منطقه شدند.

- عربستان سعودی مدعی شد که پدافند هوایی این کشور یک هدف هوایی انصارالله را رهگیری و منهدم کرده است.

- وزیر خارجه روسیه گفت که غرب در صدد سوء استفاده از وضعیت فعلی مذاکرات هسته‌ای است تا تعهداتی فرابرجامی بر ایران تحمیل کند.

- سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که تا پایان ماه جولای فرماندهی نیروهای آمریکا در افغانستان به فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) واگذار می‌شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز