خبرگزاری کار ایران

رای اعتماد مجلس افغانستان به وزرای پیشنهادی کرزی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۹۱

در جلسه امروز مجلس افغانستان، «عمر داوود زی» با ۱۵۳ رای موافق، ۵۵ رای مخالف، ۹ رای سفید و پنج رای باطل به عنوان وزیر کشور افغانستان تایید شد.

مجلس نمایندگان افغانستان به دو وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهوری این کشور، یک عضو دادگاه عالی و یک عضو نظارت بر تطبیق قانون اساسی رای اعتماد داد اما یک مقام پیشنهادی دیگر نتوانست رای اعتماد لازم را به دست آورد.
به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، در رای‌گیری جلسه امروز – چهارشنبه - «عمر داوود زی» با ۱۵۳ رای موافق، ۵۵ رای مخالف، ۹ رای سفید و پنج رای باطل به عنوان وزیر کشور افغانستان تایید شد.
«محمد خپلواک» نامزد پیشنهادی کرزی برای وزارت مرز‌ها، اقوام و قبایل نیز با ۱۳۲رای موافق، ۶۹ رای مخالف، چهار رای باطل و ۱۶رای سفید توانست رای اعتماد مجلس را بگیرد.
«براتعلی متین» با ۱۵۴رای موافق، ۵۰ رای مخالف، یک رای باطل و ۱۷ رای سفید به عنوان عضو دادگاه عالی افغانستان و «لطف الرحمن سعید» با ۱۵۹ رای موافق، ۴۰رای مخالف، دو رای باطل و ۲۱ رای سفید به عنوان عضو نظارت بر تطبیق قانون اساسی تایید شدند.
«نصرالله استانکزی» تنهاد فرد پیشنهادی کرزی بود که با کسب ۱۰۶ موافق، ۸۶ رای مخالف، شش رای باطل و۲۳ رای سفید نتوانست رای اعتماد مجلس را برای عضویت در نهاد نظارت بر تطبیق قانون اساسی به دست آورد.
۲۲۳ تن از نمایندگان شورای ملی افغانستان در نشست امروز حضور داشتند و افراد پیشنهاد شده می‌بایست حداقل ۱۱۲ رای مثبت را به دست آوردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز