خبرگزاری کار ایران

وائل الحلقی:

سوریه برای رویارویی با دشمنان نیازی به سلاح شیمیایی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۴۶

امضای معاهده ممنوعیت استفاده از سلاح‌های شیمیایی به معنای آن نیست که سوریه امکانات دیگری ندارد که بتواند با دشمن رویارویی کند یا توازن استراتژیک با دشمن ایجاد کند.

«وائل الحلقی» نخست‌وزیر سوریه گفت که دمشق امکاناتی در اختیار دارد که برای رویایی با دشمن، این کشور را بی‌نیاز از سلاح‌های شیمیایی می‌کند.
به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی العهد، الحلقی گفت که امضای معاهده ممنوعیت استفاده از سلاح‌های شیمیایی به معنای آن نیست که سوریه امکانات دیگری ندارد که بتواند با دشمن رویارویی کند یا توازن استراتژیک با دشمن ایجاد کند.
وی افزود که معاهده ممنوعیت استفاده از سلاح‌های شیمیایی که سوریه آن را امضا کرده است، از چهاردهم ماه آینده میلادی وارد مرحله اجرایی می‌شود و دمشق به این توافق آمریکا و روسیه در مورد سلاح‌های شیمیایی این کشور پایبند است.
الحلقی تصریح کرد که سوریه با داشتن سیستم دفاع هوایی پیشرفته و در اختیار داشتن موشک‌های پیشرفته می‌تواند توازن استراتژیک را با دشمن ایجاد کند.
نخست‌وزیر سوریه در ادامه تاکید کرد که ارتش این کشور به انجام وظیفه ملی خود در مبارزه با تروریسم جدای از ادامه تهیه مقدمات برگزاری کنفرانس ژنو ۲ به منظور ایجاد راه حل سیاسی برای بحران سوریه ادامه می‌دهد.
وی به طرح روسیه در مورد سلاح‌های شیمیایی سوریه اشاره کرد و گفت که این طرح باعثدور کردن سوریه از یک حمله نظامی شد که هدفش نابودی زیرساخت‌های اقتصادی، خدماتی و نیز نابودی باقی‌مانده تاسیسات حیاتی سوریه بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز