خبرگزاری کار ایران

ورشکستگی زودرس نصیب صیادان بندردیر

نایب رییس هیات مدیره تعاونی صیادی بندردیر گفت: صید و صیادی به دلیل برداشت بی رویه به ویژه صید غیرمجاز ترال ورشکستگی زودرس دارد.

 
به گزارش ایلنا، عیسی فولادی با بیان این مطلب افزود: به علت بی تدبیری مدیران حفاظت منابع اکنون شیلات هیچگونه کنترلی روی بهره برداران از منابع آبزی ندارد.
 
وی گفت: به گونه ای که امروز نیمی از بهره برداران فاقد مجوز قانونی بوده و خود مختار وارد حوزه دریا می شوند.
این عضو فعال تعاونی صیادی بندردیر اضافه کرد: امروز بخش معاونت صید و صیادی شیلات ایران عملا کارایی خود از دست داده و علت آن را عدم هماهنگی بین بخش های مرتبط اداری با شیلات است.
 
وی گفت: اکنون اگر شناورهای مجوز دار صیادی نیاز به بیمه نداشتند اقدام به اخذ مجوز صید نمی کردند به لحاظ اینکه شناورهای فاقد مجوز بدون هیچ محدودیتی وارد صیدگاه شده و اقدام به صید با هر روش و ابزاری می کنند.
 
فولادی بیان داشت:  متاسفانه در هفته اخیر تعدادی از شناورهای صیادی متخلف که از شهرستان بوشهر به منطقه مطاف صیدگاه بندردیر آمده و اقدام به صید غیر مجاز ترال می کنند که شمار آنان افزایش یافته که با این اقدام هم زیستگاه آبزیان تخریب و هم به ادوات صیادی خسارت وارد می کنند.
 
وی افزود: در آینده نزدیک کشور ایران در بخش صید و صیادی دچار مشکل جدی اشتغال و از بین رفتن سرمایه های صیادان می شود لذا جهت جلوگیری از این روند نیاز به تشکیل مدیریت بحران منابع آبزی در کشور با عضویت وزارت خانه های مرتبط است.

 وی در رابطه با تراکم شناورهای باری و صیادی در موج شکن بندردیر افزود: اکنون استفاده دو منظوره بودن موج شکن صیادی بندردیر منجر به تراکم بیش از ظرفیت در اسکله صیادی شده که ممکن است خدایی ناکرده اتفاق آتش سوزی مشابه سال جاری رخ دهد.

کد خبر : ۳۳۰۴۲۴